انفجار تروريستي شهر قاضي آنتپ ترکيه به وسيله يک خودروي بمب گذاري شده در نزديکي ايستگاه پليس شهر قاضي آنتپ که در مجاورت مرز سوريه قرار دارد، صورت گرفته است .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي ، در پي انفجار تروريستي در شهر قاضي آنتپ ترکيه ساکنان اين شهر با برپايي تظاهرات به دفتر حزب صلح و دموکراسي - شاخه سياسي پ ک ک- حمله کردند.
 در جريان اين حادثه چندين مامور پليس نيز مجروح شدند.

به گزارش " سو تورتان "  گزارشگر شبکه الجزيره حدود 50 نفر به علت جراحات ناشي از اين بمب گذاري به بيمارستان منتقل شده اند و برخي از آنها جراحات شديدي دارند. در عين حال به علت مراسم عيد فطر بسياري از پزشکان در تعطيلات به سر مي بردند. تلاش براي شناسايي عوامل اين حادثه با کمک تصاوير ضبط شده در دوربين هاي شهري ادامه دارد. شهر قاضي آنتپ در شش کيلومتري مرز سوريه قرار دارد و اين انفجار را بسياري اقدام شبه نظاميان کرد مي دانند. در صورتي که دخالت پ ک ک در اين حادثه تاييد شود، واکنش هاي شديدي به آن صورت خواهد گرفت.
ساکنان اين شهر در اعتراض به اين بمب گذاري به خيابان ها آمدند و به دفتر پي دي پي يعني حزب صلح و دموکراسي که شاخه سياسي پ ک ک است، حمله کردند. پليس ضد شورش نيز براي متفرق کردن اين معترضان وارد عمل شد.
پانزدهم آگوست سالروز اولين حمله مسلحانه پ ک ک به خاک ترکيه است. در عين حال شهر قاضي آنتپ نمي تواند هدفي براي اقدامات پ ک ک باشد زيرا شهروندان کرد بسياري در اين شهر زندگي مي کنند. هنوز کسي مسئوليت اين حمله را به عهده نگرفته است.
دو معاون وزير تا کنون از محل اين حادثه بازديد کرده اند تا پشتيباني خود را از مردم اين منطقه نشان دهند و تنش موجود در خيابان را آرام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار