مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: 45 نفر نیروی تخصصی اسکان اضطراری عصر امروز راهی مناطق خسارت دیده از زلزله شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، یحیی زینالپور در مراسم اعزام نیروهای امدادی گفت: تیم جدید امدادی هلال‌احمر آذربایجان‌غربی بنا به اعلام نیاز ستاد مرکزی هلال احمر برای امدادرسانی به مردم ورزقان راهی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی شدند.

وی افزود: همراه با این گروه امدادی 35 دستگاه چادر نماز، 250 عدد کلمن آب و چهار دستگاه وانت برای توزیع اقلام محموله اخیر ارسال شده است.

به گفته زینالپور، داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان در حال حاضر اقلام اهدایی مردم را دسته‌بندی و به سبدهای کالایی مورد نیاز زلزله‌زدگان تبدیل می‌کنند که در روزهای آینده این سبدها نیز به آذربایجان‌شرقی ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: مدیریت جست‌وجو و امداد و نجات در ورزقان در ساعات اولیه بحران به هلال‌احمر آذربایجان‌غربی سپرده شد و این مجموعه با بهره‌گیری از توان تیم‌های تخصصی خود و استان‌های قزوین و همدان، امدادرسانی به مردم زلزله‌زده ورزقان و 105 روستای این شهرستان را در عالی‌ترین سطح انجام داد.

زینالپور ادامه داد: جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی در پنج روز استقرار در ورزقان 6 هزار و 532 دستگاه چادر، 4 هزار و 320 تخته پتو، 44 هزار و 650 بسته غذایی و به اندازه اشباع آب معدنی در بین زلزله‌زدگان توزیع کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی یادآور شد: در مدت امدادرسانی به مردم زلزله‌زده ورزقان هشت دستگاه آمبولانس، 45 دستگاه کامیون، 14 دستگاه وانت، چهار دستگاه مینی‌بوس و دو دستگاه اتوبوس تجهیزات تیم‌های استان را شامل می‌شد.

زمین‌لرزه شنبه 21 مرداد ماه به قدرت 6.2 در مقیاس ریشتر آذربایجان‌شرقی را لرزاند و خسارت‌های سنگین جانی و مالی بر جای گذاشت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.