آرایش بدن توسط ابزار های مختلف از زمان های بسیار دور رواج داشته است . خالکوبی ، تیغ زنی ، بدن شکافی ، سوراخ کاری ، نقاشی دست و پا با حنا و نقاشی با رنگ از تقسیمات آرایش بدن به حساب می آید این نوع آرایش در قرن های بعدی به روز شد و طرح های جدیدی توسط عاملین ، ابداع گردید ولی در طول تاریخ هیچ گاه به این شدت طرفدار نداشته است .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، اگر  یک پدیده ای در جامعه مد شود تا نقطه ای از افراط پیش خواهد رفت که به یک معضل اجتماعی تبدیل می شود بی آنکه آگاهی و یا علمی از این مد در پس زمینه آن باشد . خالکوبی از زمان های دور در کشور ما و البته در سراسر دنیا وجود داشته است ولی مدتی است که این مسئله از یک قالب سنتی خارج شده و با افراطی چند برابر ، آن را به مدی غیر فرهنگی و البته غیر اخلاقی بدل ساخته است . خالکوبی مدی است که تا مرز تفکرات غیر الهی و شیطان پرستی پیش رفته و در نهایت به رفتار های منجر شده است که انسان را در سراشیبی صد در صد سقوط قرار می دهد. .

تاریخچه خالکوبی 

آرایش بدن توسط ابزار های مختلف از زمان های بسیار دور رواج داشته است . خالکوبی ، تیغ زنی ، بدن شکافی ، سوراخ کاری ، نقاشی دست و پا با حنا و نقاشی با رنگ از تقسیمات آرایش بدن به حساب می آید این نوع آرایش در قرن های بعدی به روز شد و طرح های جدیدی توسط عاملین ، ابداع گردید ولی در طول تاریخ هیچ گاه به این شدت طرفدار نداشته است . خالکوبی در آیین شیطان پرستی با نماد گرایی های بسیار سعی در معرفی عقاید و تفکرات خود دارند .

یکی از راههای اشاعه ی آیین شیطان پرستی استفاده از آرایش های بدن ، مو ، صورت و .. می باشد. این افراد اکثرا ابروهايشان را مي تراشند يا به سمت بالا طراحي مي کنند، رنگ آرايششان اغلب مشکي، بنفش و قرمز تند است، پوست بدنشان را با اشکالي مانند جمجمه، صورتک هاي شيطاني و سمبل ها خالکوبي مي کنند. این نوع خالکوبی ها که معمولا دارای جذابیت در میان جوانان است آنان را ترغیب می کند تا بدن خود را میزبان چنین طرح هایی کنند و این ظواهر کم کم در جامعه گسترش می یابد .

خالکوبی و ورزشکاران و بازیگران :

یکی از دلایل گسترش خالکوبی ، استفاده ی ورزشکاران و بازیگران مشهور از این نوع آرایش است که به شدت در گسترش آن تاثیر گذار خواهد بود. همین امر سبب شده است تا این مد دردناک میان مردم همه گیر شود .

با یک بررسی اجمالی این نتیجه به دست می آید که خالکوبی فراتر از یک سنت و با یک فرهنگ در حال گسترش است و این همه تبلیغات پنهان و آشکار و البته هزینه های بسیار، همه و همه از یک جا آب می خورد . با بررسی خالکوبی های شاخص و البته مد روز که از طریق خواننده ها ، بازیگران ، ورزشکاران و البته بازی های رایانه ای به تفکرات جوانان تزریق می شود این نتیجه کسب می گردد که عقاید ضد دین و شیطان پرستی به وضوح قابل درک است .

خالکوبی و عرف جامعه ما :

این روز ها بساط آرایش بانوان جز کار های پردرآمد و پر سود است . آرایش دائم بوسیله تاتو کردن لب ها چشم ها و البته نقش اندازی روی بدن مدی است که در طول سال ها به امری عادی بدل شده است. دخترانی که طاقت درد یک آمپول را ندارند ساعت ها زیر ضربات سوزن ها می خوابند تا نقشی با رنگ البته با رنج و درد به دست آید . قیمت های بسیار بالا و البته نجومی این طراحی ها هم جای خود دارد .

طبق گزارش های گرفته شده یک نقش اندازی با تاتو از 30 هزار تومان شروع می شوند و تا 15 میلیون تومان هم ادامه دارد . این مسئله در میان دختران با نقش های گل منظره و یا مینیاتور و گاه با نقش حیوانات وجود دارد . ولی در میان پسر ها علامت ها و نماد ها بیشتر شیوع دارد . یکی از کسانی که عمل تاتو را انجام می دهد در مصاحبه ای گفته است که این روز ها مارمولک مد است ولی هر کسی نقشی بخواهد ما شابلون آن را درست می کنیم و اگر رنگ های متفاوت بخواهد برای آن می زنیم ولی قیمت این تاتو بیش از 500 هزار تومان می باشد .

 

حال نکته های بسیاری مطرح می شود که شاید انسان را بیش از پیش از این مسئله زده کند . راههای پاک کردن خالکوبی در صورت عدم رضایت شخص دارای چند راه است اول اسید سوزی : یعنی شخص با اسید بافت های میانی پوست را از بین می برد تا نقش نیز پاک شود . راه بعدی ، پارگی پوست است که معمولا با یک چاقو یا تیغ این عمل رخ می دهد .

کندن پوست هم راه دردناک دیگری است که توسط اشخاص انجام می پذیرد . استفاده از لیزر که به تازگی مد شده تنها رنگ خالکوبی را عوض کرده و یا در بهترین حالت کم رنگ می کند . با توجه به نکاتی که گفته شد . بهتر است که هم خانواده ها و هم مسئولین اجتماعی و فرهنگی چاره ای بی اندیشتند که این معظل دردناک به این سرعت گسترش پیدا نکند .

ساده ترین راه هم جلوگیری از واردات رنگ ها و ابزار طراحی و نقاشی خالکوبی است که به شکل رسمی و غیر رسمی در بازار عرضه می شود . به هر حال هر عملی که از خط افراط عبور کند قطعا نکوهش خواهد شد و در عقل مردود به حساب می آید .

برچسب ها: خالکوبی ، دردسر ، مد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.