روي صندلي استاندارد بنشينيد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک از آن زمان كه سر و كله ميز و صندلي در خانه‌ و اداره‌ پيدا شد، كساني كه ساعت‌هاي زيادي از روز را پشت ميز مي‌گذراندند و به اصطلاح پشت ميزنشين‌ بودند، از كمردرد و دست و پا درد شكايت كردند و از اين‌كه مجبور بودند ساعت‌ها در يك حالت بنشينند و كارشان را انجام دهند، ابراز نارضايتي ‌كردند.

در اين دوره هم شرايط چندان فرقي نكرده و هنوز هم مشكلات زيادي در كمين پشت ميزنشين‌هاست؛ مشكلاتي كه اگر ناديده گرفته شود، دردسرساز خواهد شد، ولي با رعايت نكاتي ساده مي‌توان از ايجادشان پيشگيري كرد.

به گفته متخصصان مردم در طول روز مدت زمان زيادي را در حالت نشسته به سر مي‌برند، با توجه به اين‌كه اغلب فعاليت‌هاي ما وقتي انجام مي‌شود كه روي مبل يا صندلي نشسته‌ايم، خوب است نكاتي را براي حفظ سلامت بدانيم تا با رعايت آنها از بروز عوارض ناشي از نشستن‌هاي طولاني مدت پيشگيري شود.

داشتن بدن سالم، يكي از مهم‌ترين موارد جهت پيشگيري از بروز مشكلات مختلف است وانجام فعاليت‌هاي ورزشي منظم و پيوسته، تغذيه مناسب و همچنين دوري از استرس و فشارهاي عصبي نكات ساده‌اي است كه باعث مي‌شوند، فرد آمادگي لازم براي انجام فعاليت‌هاي روزانه از جمله نشستن را داشته باشد.تا به حال دقت كرده‌ايد از صبح تا شب، در مكان‌هاي مختلف و هنگام انجام فعاليت‌هاي روزانه روي چه صندلي‌هايي مي‌نشينيد؟ اگر به نظرتان اين مساله چندان مهم نيست، خوب است بدانيد متخصصان مي‌گويند حتما بايد به محل نشستن‌تان دقت كنيد و به هيچ وجه براي مدتي طولاني روي صندلي نامناسب ننشينيد.اگر فرد در مكان نامناسبي بنشيند و بخصوص وقتي كه مدتي طولاني در اين وضع قرار گيرد، به طور حتم با عوارض متعددي روبه‌رو خواهد شد.

ارتفاع، اندازه و عمق محل نشستن بايد متناسب با بدن فرد تنظيم شود؛ به اين معنا اگر صندلي خيلي كوتاه يا كوچك بوده و عمق و پشتي مناسبي نداشته باشد، مي‌تواند دردسرساز شود. علاوه بر اين، قسمت بالاي گردن و پشت سر هم بايد محل مناسبي براي استقرار داشته باشد تا از ايجاد درد سر و گردن پيشگيري شود.بهترين وضع نشستن روي صندلي حالتي است كه زاويه ميان ران و ساق پا و همچنين زاويه بين ران و ستون فقرات 90 درجه باشد. همچنين صندلي بايد پشتي مناسبي داشته و به كمك آن، گودي طبيعي كمر پر شود بنابراين اگر صندلي شما چنين شرايطي را ندارد، حتما بايد براي كاهش مشكلات، با استفاده از يك بالشتك كوچك گودي كمر را بپوشانيد. چنانچه كار شما به چرخش و دوران نياز ندارد و ناچار هستيد مدتي طولاني روي صندلي بنشينيد، بايد به دسته‌هاي صندلي هم دقت كنيد؛ دسته‌هاي صندلي بايد طوري تنظيم شود كه دست‌ براحتي روي آن مستقر شده و ارتفاع آنها هم بايد به گونه‌اي باشد كه زاويه ميان ساعد و بازو 90 درجه بوده و دست و ساعد هم موازي زمين باشد.جنس صندلي هم مهم است و بايد مورد توجه قرار گيرد، صندلي بايد پوشش نرم و راحتي داشته و بهتر است انعطاف‌پذير هم باشد. همچنين اگر بتوان جنسي طبيعي براي پوشش صندلي انتخاب كرد، به دليل تعريق مناسب‌تر وضع بهتر خواهد شد./س

برچسب ها: صندلی ، استاندارد ، نشستن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.