رئیس اداره صادرات و واردات استاندارد خوزستان گفت: در چهار ماهه نخست امسال از ورود 25 قلم کالا به ارزش 210 هزار و 497دلار به دلیل مغایرت با استاندارد جلوگیری شد.



به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان، سیما پشم فروش اظهار داشت: بیشتر این کالا‌ها ساخت کشور چین و مبدأ حمل آنها نیز چین بوده است.

وی این کالا‌ها را شامل لاستیک فرغون، آچار فرانسه و شلاقی با نام تجاری VERSEK، ابزار آلات با نام تجاری B&K، صندلی، تیر آهن، اسباب بازی، موتور لباسشویی و خشک کن، لامپ LED، قطعات کامپیو‌تر کی برد با نام تجاری SOMIC، کی برد با نام تجاری VAIO، لامپ W60 و W100 با نام تجاری PHILIPS، ترانس جوش، لوازم برقی خانگی، سشوار و حالت دهنده مو با نام تجاری GAMAR A K&M، بخارشور با نام تجاری PERSIA، موم داغ کن با نام تجاری MALIN و کولر با نام تجاری IMARFLEX، چرخ گوشت، وایر شمع با نام تجاری ELEPA، ظروف نعلبکی با نام تجارتی BETONY، ظروف جا ادویه و سس خوری با نام تجارتی ROMAN، مداد رنگی، صنایع نساجی و چرم و کفش و فرم عینک با نام تجارتی مصفا عنوان کرد.

پشم فروش اعلام کرد: در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران به ویژه ماده 4 و تبصره‌های ذیل ماده 6 قانون سازمان به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره کل بر همه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرکات خوزستان را دارند نظارت می‌کند.

وی تأکید کرد: اداره کل استاندارد خوزستان تنها در صورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای کالاهای صادراتی را صادر می‌کند در غیر این‌صورت همه محموله‌های نامرغوب خارجی و غیر استاندارد باید مرجوع شوند./س
برچسب ها: کالا ، غیر مجاز ، مرجوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.