محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران عصر امروز در حاشیه اجلاس اضطراری مکه در دیدار عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه ملت ها خواهان عدالت، آزادی و احترام هستند افزود: با زور هیچ کس پیروز نیست و دولتی که با زور سرکار بیاید فردا نمی تواند استقلال خود را حفظ کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا، وی با اشاره به این نکته که درباره روش های اصلاحات بحث دارد ،با تاکید بر این نکته که روش های اصلاحات نباید با کشتار و جنگ باشد افزود: در این اجلاس تعجب می کردم که برخی پادشاهان کشورها، علیه سوریه حرف می زدند در حالیکه بیشتر مردم کشورشان آنها را نمی خواهند.
احمدی نژاد با اشاره به طرح ارائه شده مرسی رئیس جمهور مصر در اجلاس شب گذشته گفت: پیشنهاد مرسی خوب است البته ما در نظر داریم به راه حلی دست یابیم که بیشتر مردم کشورها درتصمیم گیریها برای کشورشان مشارکت داشته باشند.


رئیس جمهور درباره سوریه گفت: ایران هر کاری بتواند برای برقراری شرایط آرام، انسانی و عالانه در سوریه انجام می دهد تا مردم کشته نشوند و شرایط پیچیده نباشد.
عبداله گل رئیس جمهور ترکیه هم در این دیدار با اشاره به اینکه ما دوست شما هستیم و اینکه شما طرفدار عدالت هستید گفت: ما به دنبال آرمانهایمان هستیم و نیامدیم تنها بر سر قدرت باشیم و دوستی ما برای قدرت نیست و می خواهیم قدمی برای آرامش برداشته باشیم.
برچسب ها: احمدی نژاد ، ایران ، ترکیه ، گل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار