پایگاه خبری آسوشیتدپرس در گزارشی با استناد به آمار منتشر شده از سازمان آمار اروپا، پیش‌بینی کرده است که با توجه به کاهش رشد اقتصادی در ناحیه یورو، اروپا در آستانه فروپاشی قرار دارد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران ،پایگاه خبری آسوشیتد‌پرس در گزارش اخیر خود با استناد به آمار موسسه یورو‌ استات، پیش‌بینی می‌کند با توجه به کاهش شدید رشد ناخالص داخلی کشورهای ناحیه یورو در سه ماهه دوم سال، یورو به لبه پرتگاه نزدیک شده و در آستانه فروپاشی قرار دارد.

سازمان آمار اتحادیه اروپا،یورواستات به بررسی وضعیت رشد ناخالص داخلی کشورهای اروپایی پرداخته که طبق آن اقتصاد ناحیه یورو و 27 کشور اروپایی دیگر در سه ماهه دوم امسال 0.2 درصد کاهش یافته است.

اين گزارش مي افزايد: اقتصاد ضعیف اروپا دیگر اقتصادهای جهان به‌ویژه آمریکا را نیز تحت تاثیر قرار داده است.ناحیه اروپا بزرگترین واردکننده آمریکا است که در صورت کاهش واردات، اقتصاد آمریکا نیز ضربه شدیدی خواهد خورد.

این پایگاه خبری آمریکایی اذعان می‌کند که بدهی‌های ناحیه اروپایی در حال حاضر سر به فلک کشیده و میزان بیکاری به 11.2 درصد رسیده که در نتیجه، اقتصاد ناحیه یورو در مقایسه با سال گذشته، 0.4‌درصد  کاهش داشته است.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود با بررسی اقتصاد آلمان می‌نویسد: آلمان که گمان می‌رفت ناجی ناحیه یورو باشد خود درگیر بحران اقتصادی است، به طوری که پیشرفت اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال 2012، صفر بوده است. 

کشورهایی که در خط مقدم بحران قرار دارند، با وجود کمک‌هایی که اتحادیه اروپایی به آن‌ها کرده است، وضعیت به مراتب بدتری را نسبت به سال گذشته تجربه می‌کنند.

رشد اقتصادی یونان نسبت به سال گذشته 6.2 درصد کاهش داشته و به میزان سال 2005 رسیده است.پرتغال که از سیاست‌های ریاضتی سنگینی رنج می برد، در سه ماهه دوم ، 1.2‌درصد کاهش رشد اقتصادی را تجربه کرده است.ایتالیا و اسپانیا که سومین وچهارمین اقتصاد بزرگ اروپا هستند، به ترتیب با کاهش 0.7 و 0.4 درصدی مواجه بوده‌اند.

آسوشیتد‌پرس گزارش خود را این‌گونه به پایان می‌رساند که اگر معجزه‌ای رخ ندهد و اگر دولت‌مردان اروپایی به‌خود نیامده و فکری درباره این اقتصاد فلج‌شده نکنند، ناحیه یورو داخل بحرانی به مراتب شدیدتر از رکود اقتصادی اخیر خواهد شد.
برچسب ها: یورو ، بحران ، رکود ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار