اين ذخاير طبيعت به عنوان پناهگاه هايي برای حیواناتي که در حال فرار از اثرات گرم شدن جهانی به سمت شمال هستند،محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژي، ذخایر طبیعت به عنوان کشتی نوح مدرن به حساب مي آيند.

 براساس اين گزارش،اين ذخاير محل مناسبي براي بسیاری از گونه های جانوری هستند که به تدریج به سمت شمال حرکت کردند تا از اثرات گرم شدن جهانی فرار کنند.

 اين مطالعه بریتانیایی که توسط دانشگاه نیویورک بر روی بیش از 250 گونه به لطف مشارکتهای علاقه مندان و شهروندان عادی انجام شده است.

 نتایج اين مطالعه درمجله آکادمی علوم آمریکا،PNAS منتشر شده است.

 این مطالعه نشان می دهد که چگونه مناطق حفاظت شده، نشان دهنده واقعی راهنمای شمال ماه مارس پرندگان، پروانه ها و حشرات دیگر است. مثل سرزمینهای تسخیرشده در یک بیابان از شهرها و مزارع ساخته شده، ذخایر جاهایی هستند که حیوانات برای ایجاد مستعمرات خود اين مکان ها را ترجیح می دهند.

 بر اساس محاسبات پژوهشگران، این گونه شانس مهاجرت به ذخایر طبيعت چهار برابر بالاتر از حد انتظار است.

 فليپا گلينگهام مي گويد:همانطور که برای هفت گونه از پرندگان و پروانه ها که ما با جزئیات مورد مطالعه قرارداديم 40٪ از استعمار جدید تنها در 8.4 درصد از خاک که از آن محافظت شده است،رخ می دهد.وضعیت مشابهی نیز براي بیش از 250 گونه از بی مهرگان ثبت شده است.

 دیوید روی اکولوژیست می افزاید: با این حال، نه همه حیوانات،بعضی از گونه ها مثل گنجشک دارتفور، چکاوک و پروانه پاراگراف هسپریا تا حد زیادی محدود به مناطق حفاظت شده هستند.

 ریچارد بردبری،عضو انجمن سلطنتی بریتانیا برای حفاظت از پرندگان (RSPB)گفت: '' این مطالعه نشان می دهد که مناطق حفاظت شده نقش مهمی را بازی مي کنند.براي حفاظت از این پناهگاه ها،ارائه یک شبکه فعال با تعداد بیشتری از گونه های تغییرات آب و هوا برای زنده ماندن ضروری است.''/ح

 
برچسب ها: کشتی نوح ، طبیعت ، گرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار