احداث و راه‌اندازي سالن‌هاي متعدد در جهت رشد تئاتر باعث رضايت هر چه بيشتر هنرمندان تئاتر و در نتيجه مخاطبان مشتاق براي نمايشهاي مختلف مي‌شود.

رضا حداد،‌كارگردان تئاتر درخصوص ضرورت راه‌اندازي سالن شماره 3 ايرانشهر و در پي پرده برداري از تابلوي محل احداث اين مجموعه به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:به نظر من ركن اصلي شكل گيري توسعه تئاتر در كشور ايجاد سالن‌هاي نمايشي و داشتن آنهااست.
وي افزود:وقتي ما سالن‌هاي متعددي داشته باشيم،به طورحتم دو گروه از اين اتفاق نفع مي‌برند ابتدا اهالي تئاتر و نمايش كه بزرگترين معضلشان براي فعاليت كمبود سالن‌هاي نماشي است و ديگر مخاطبان تئاتر كه از اين طريق به طور قطع وضعيت مناسبت‌تري پيدا خواهند كرد.
حداد تصريح كرد:متاسفانه مسئله و شكل كمبود سالن باعث مي‌شود تا هنرمندان تئاتر كه نمايشي را به روي صحنه مي‌برند،ناچار شوند تا با وجود موفقيت آن اثر،اجرا را به اتمام برسانند كه اين مسئله جاي تاسف دارد.
اين كارگردان بيان كرد:به طور مثال اگر 40 سالن تئاتري داشته باشيم و در آن ها گونه‌هاي مختلف نمايشي نيز به صحنه رود.بطورحتم مخاطبان بيشتري نيز از آثار ديدن مي‌كنند و به سمت نمايش هايي مي‌روند كه در سليقه آن‌هاست و به آن علاقه دارند.
وي درخصوص مسئله كمبود فضاي تمرين براي گروه‌ها و سالن‌هاي نمايشي كه احداث مي‌شود اظهار كرد:بايد فضايي هم براي تمرين داشته باشد،به اعتقاد من بايد تعدادي سالن براي گروه ها ساخته شود كه آن‌ها بتوانند در بخش خصوصي كار كنند و با كمك هزينه‌هاي دولت سرپا بايستند و تاثيرشان را بر فرهنگ ايران بگذارند./ه

برچسب ها: رضا ، حداد ، احداث ، سالن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار