نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت:‌ غمگساری از زلزله‌زده‌های استان آذربایجان شرقی همت والای انسانی است که تاکنون به شایستگی به نمایش گذاشته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی امروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل وقوع زلزله مهیب در شهرهای آذربایجان شرقی را به امت اسلامی و درگذشت هموطنانمان را تسلیت گفت و از اهتمام ویژه و جدی بخش دولتی و غیر‌دولتی استان در کمک به زلزله‌زدگان و حضور به موقع در مناطق زلزله‌زده قدردانی کرد.

وی گفت: غمگساری مردم ما در این حادثه تاسف‌بار تحسین برانگیز است چرا که آنها در کنار مجموعه‌های دولتی و همت نظام اسلامی عزم جدی به کار گرفته‌اند تا در اولین فرصت و قبل از ورود زمستان منازل جدیدی را برای آنها احداث کرده تا در سرمای جانسوز منطقه زلزله‌زدگان دچار مشکلات و دغدغه‌هایی نشوند.

امام جمعه اردبیل افزود: همه این اقدامات نشان دهنده عطوفت انسانی و همنوع دوستی هموطنانمان است و در هیچ زلزله‌ای که در سال‌های اخیر در این کشور روی داده است اینگونه حرکت جمعی و همبستگی گروهی را در مدد‌رسانی آسیب‌دیدگان شاهد نبودیم.

عاملی بزرگترین سرمایه و فخر امت اسلامی را داشتن روحیه غمگساری اعلام کرد و گفت: اگر صحنه‌های کمک مردم به زلزله‌زدگان و دستگیری از آنها به فیلمی تبدیل شود بسیاری از حقایق را بازگو می کند و دنیا می فهمد که به جای شیوه غرض‌ورزی باید سلوک انسان دوستانه را مرام خود قرار دهد.

وی با قدردانی از همت مسئولان در یاری زلزله‌زدگان افزود:‌ در زلزله اردبیل نیز علاوه بر کمک و یاری سایر هموطنان همت عالی دولت را نیز شاهد بودیم که بخشش بدهی بانکی زلزله‌زدگان از با اهمیت‌ترین اقدامات بوده است که انتظار می‌رود در زلزله‌ اخیر نیز این همت والا شایسته و مطلوب به تصویر کشیده شود.

نماینده ولی فقیه در اردبیل در ادامه گفت: پرورش عواطف در سایه اعتقادات دینی در این سرزمین بی‌نظیر است./س

برچسب ها: اردبیل ، غمگساری ، از ، زلزله ، زده ، ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.