متأسفانه با پایان رقابت های المپیک قایقرانان عملکرد قابل قبولی نداشتند که حواشی بوجود آمده در کسب این نتایج بی تأثیر نبود.


به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: رقابت های المپیک سی ام با قرار گرفتن کاروان ایران در جایگاه هفدهم پایان یافت که دراین بین برخی ها رشته ها دور از انتظار ظاهر شدند و برخی دیگر درخشیدند.

قایقرانی یکی از رشته های حاضر در رقابت ها المپیک لندن بود که انتظار می رفت ، قایقرانان عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارند اما متأسفانه آنها آن طور که باید نمایش خوبی از خود به جا گذاشتند.

در بین قایقرانان حاضر در رقابت های المپیک لندن محسن شادی تنها نماینده ای بود که در المپیک پکن نیز حضور داشت و در سال 2008 در فینال E با زمان 7 دقیقه و 6 ثانيه و 54صدم ثانیه در جایگاه بیست و پنجم ایستاد و پیش بینی می شد وی در لندن عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد، البته با وجود اینکه وی نسبت به پکن صعود 3پله ای داشت اما انتظار می رفت وی به فینال C صعود کند.

شادی در مرحله گروهي مسابقات عملکرد خوبي نداشت به طوريکه ازصعود به مرحله بعدي رقابت ها بازماند تا در مرحله شانس مجدد به مرحله يک چهارم نهايي صعود کند.

در مرحله یک چهارم نهایی شادی بازمان 7 دقیقه و 32ثانیه و 72 صدم ثانیه راهی مرحله نیمه نهایی گروههای C و D شد.

وی پس از آن برای قرار گرفتن در جایگاه های نوزدهم تا بیست و چهارم با حریفان خود به رقابت پرداخت تا در نهایت در جایگاه بیست و دوم بایستد تا به کار خود در این رقابت ها پایان دهد.
سولماز عباسی دیگر قایقران روئینگی کشورمان بود که در المپیک لندن حضور پیدا کرد.
عباسی در بخش مقدماتی المپیک لندن در بخش مقدماتی عباسی پایان 8دقیقه و 17 ثانیه و 46 صدم ثانیه در گروه خود ششم شد و از راه یابی مستقیم به مرحله یک چهارم نهایی بازماند.

در پایان مسابقات روئینگ در بخش بانوان عباسی در جایگاه بیست و چهارم ایستاد که البته این بخش نیز انتظار چندانی از وی نمی رفت.

همچنین برای نخستین بار در بخش آبهای آرام قایقرانان کشورمان المپیکی شدند و احمدرضا طالبیان و آرزو حکیمی شانس خود را  در اين بازي ها امتحان كردند
در اين رقابت ها طالبيان دررشته 1000 متر كاياك با حريفان خود به رقابت پرداخت و آرزو حكيمي نيز در رشته هاي 200 و 500 متر به رقابت با حريفان المپيكي خود پرداخت.

در بخش آبهاي آرام نيز نتايج خوبي حاصل نشد و در شرايطي كه انتظار مي رفت طالبيان پس از صعود از گروه مقدماتي راهي فينال B  يا  C شود وي موفق به صعود از گروه مقدماتي نشد.

طالبيان در گروه دوم مرحله مقدماتي در مسافت 1000 متر به مصاف قايقراناني از كشورهاي سوئد ، اسپانيا ، چين ، نيوزلند و مصر رفت و در نهايت با ثبت زمان 3 دقيقه 39 ثانيه و 54 هزارم ثانيه ششم شد تا از صعود به مرحله بعدي مسابقات باز بماند .

آرزو حكيمي نيز در مسافت 500 متر با حريفان خود روبرو شد و در نهايت با زمان يك دقيقه و 58 ثانيه و 598 هزارم ثانيه در گروه خود آخر شد تا از رسيدن به مرحله نيمه نهايي بازبماند و در مسافت 200 متر حكيمي جايگاهي بهتر از هفتمي بدست نياورد .

پيش از برگزاري رقابت هاي المپيك لندن قايقراني دچار حواشي زيادي شد به طوريكه حضور المپيكي هاي كشورمان در رقابت هاي لندن در هاله اي از ابهام بود و بسياري معتقدند كه اين حواشي در كسب نتايج نااميد كننده در المپيك نقش تعيين كننده اي داشته با توجه به اينكه قايقرانان كشورمان نتايج قابل قبولي درمسابقات آسيايي و جهاني بدست آوردند توقعات نيز ازآنها 2 چندان شد اما متاسفانه در اين رقابت ها در رشته قايقراني موفق نبوديم .

گفتني است ، پس از بركناري دنيا مالي از رياست فدراسيون قايقراني ،محسن شادي اعلام كرد كه در المپيك حضور پيدا نخواهد كرد اما در اين بين طالبيان به دور از حواشي تمرينات آمادگي خود را پيگيري مي كرد به طوريكه خيلي ها تصور مي كردند قايقران آبهاي آرام كشورمان عملكرد بهتري از خود به نمايش بگذارد اما متاسفانه وي نيز نتوانست به خوبي ظاهر شود و از دور مسابقات كنار گذاشته شد.

المپيك لندن با تمام اتفاقات خوب و بد خود به پايان رسيد و بايد 4 سال ديگر منتظر بمانيم تا ببينيم قايقرانان در برزيل چه عملكردي بدست مي آورند./ق

برچسب ها: المپیک ، قایقرانی ، لندن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار