وزیر بهداشت گفت: از بیمارستان های تازه ساخته شده که به عنوان ضد زلزله از آنها نام برده می شوند هم نمی توان امید داشت که در مقابل زلزله مقاوم باشند.

دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: تقریبا 70 درصد بیمارستان های کشور در مقابل زلزله مقاوم نیستند و این امر حتی برای بیمارستان های جدید نیز صادق است چرا که برخی از آنها دارای پروسه طولانی ساخت بوده اند و نمی توان گفت که در برابر زلزله مقاوم باشند.
 
وی گفت: بیمارستان های نوسازی که بر اساس ضوابط و سازه های صحیح بنا شده اند حدود سی درصد بیمارستان های کشور را به خود اختصاص می دهند که می توانند در مقابل زلزله مقاوم باشند در تهران با توجه به اینکه هشتاد و پنج درصد بیمارستان ها فرسوده هستند به طور حتم وضعیت مناسبی در زمان وقوع بحران ها و زلزله نخواهد داشت.
 
وی با اشاره به اینکه ما چهار منطقه را درنظر گرفتیم که اگر بحران یا بلایای طبیعی به وقوع بپیوندد در آنجا بیمارستان صحرایی مستقر کنیم عنوان کرد مراکز دیگری که جدید هستند را آماده کردیم تا در زمان بحران های احتمالی خدمات درمانی ارائه دهند.
 
وزیر بهداشت اظهار داشت: کار خوبی که ظرف سه سال گذشته انجام شد این است که با توجه به اینکه تعداد زیادی از بیمارستان های تهران فرسوده هستند دولت طرح بیمارستان جایگزین را برای آنها تصویب کرده است تا بیمارستان های جدید که در مقابل زلزله مقاوم هستند ساخته شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.