رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان تهران، تاسیس صندوق حمایت از كشاورزی را انقلاب عظیمی در تامین سرمایه در گردش مورد نیاز بخش كشاورزی استان تهران دانست.

سید 'محمد موسوی' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به شرایط استتثنایی بخش كشاورزی در سال91، اظهار داشت: امسال 256 میلیارد تومان تسهیلات طرح توسعه بخش كشاورزی همراه با حمایت های همه جانبه رییس جمهوری و وزیر جهاد كشاورزی در اختیار استان تهران قرار گرفته است.

وی با اشاره به سود هفت درصدی برای توسعه فعالیت های بخش كشاورزی برای اجرای بالغ بر 100 عنوان طرح های تولیدی و سرمایه گزاری و اشتغالزایی در بخش كشاورزی، افزود: این یك شرایط استثنایی است كه در دو سه دهه گذشته بی سابقه بوده است.

رییس سازمان جهاد كشاورزی استان تهران، یكی از چالش های اساسی و محوری در بخش كشاورزی را مشكل نقدینگی و تامین تسهیلات عنوان و تصریح كرد: می توان متناسب با سودآوری و كارایی به هنگام و به موقع با سرعت زیاد و به صورت سهل الوصول نیاز بخش كشاورزی را از طریق تاسیس صندوق های حمایت از بخش كشاورزی در شهرستان ها مرتفع كرد.

موسوی خاطرنشان كرد: در راستای سیاست های حمایتی بخش كشاورزی علاوه بر اجرای طرح توسعه بخش كشاورزی سیاست دیگری كه در وزارت جهاد كشاورزی بر آن تاكید شده است مقوله توسعه صندوق حمایت از بخش كشاورزی است.

وی افزود: در استان تهران یك صندوق استانی با عضویت حدود 117 تشكل بخش كشاورزی و حدود چهار میلیارد تومان سرمایه دارد كه در سال گذشته توانسته است حدود 50 میلیارد تومان تسهیلات اعتباری را در اختیار بخش كشاورزی قرار دهد.

رییس سازمان جهاد كشاورزی با اشاره به اینكه صندوق متعلق به جامعه هدف و كشاورزان است و كشاورزان به عنوان متولی تامین امنیت غذایی كشور و ركن اساسی تامین استقلال ملی اداره و مدیریت صندوق حمایت از بخش كشاورزی را عهده دار است.

موسوی افزود: بالغ بر 98 درصد مدیریت این صندوق به عهده كشاورزان و اعضا است و دولت به عنوان سیاستگذار ، برنامه ریز، حامی، هادی و ناظر برنامه های بخش كشاورزی عمل می كند.

وی ادامه داد: آنچه كه به عنوان حجم سرمایه گذاری و موتور محركه بخش كشاورزی را عهده دار است، حدود پنج درصد سرمایه گذاری كشور در بخش كشاورزی است.

رییس سازمان جهاد كشاورزی استان تهران، آیینه تمام نمای پویایی اقتصادی یك بخش را كم و كیف سرمایه گذاری در آن بخش عنوان و خاطرنشان كرد: فرآیند و سرعت عملكرد برای دستیابی به اهداف را میزان سرمایه گذاری تعیین می كند.

موسوی گفت: در سند چشم انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقرر گردیده كه بر اساس تعریف و هدف گذاری تولیدات بخش كشاورزی را به سه برابر افزایش دهیم كه امروز به 110 تا 118 میلیون تن تولید دست یافته ایم.

وی با اشاره به اینكه باید از ظرفیت های بالقوه و بالفعل موجود در بخش كشاورزی برای تحقق این مهم در كوتاهترین زمان ممكن بهره جوییم، گفت: خوشبختانه منابع توانمندی های اقلیمی، اقتصادی خاك، آب و ... این دیار ، ظرفیت های بسیار گسترده كشاورزان و مراكز عظیم پژوهشی، علمی و فرهنگی این دیار نویدبخش تحقق این هدف است./س

برچسب ها: صندوق ، کشاورزی ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.