جریان انحرافی و فعالیت های اقتصادی مشکوک آن مدت هاست که ذهن بسیاری از سیاسیون و اقتصادی ها را به خود مشغول کرده است. با رسانه ای شدن اخبار فساد مالی در سازمان ها و بانک ها ...

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، جریان انحرافی و فعالیت های اقتصادی مشکوک آن مدت هاست که ذهن بسیاری از سیاسیون و اقتصادی ها را به خود مشغول کرده است.

با رسانه ای شدن اخبار فساد مالی در سازمان ها و بانک ها در چند سال اخیر، همواره ردپایی ز حلقه یاران نزدیک به دولت دیده شده است.

اخباری که تنها نشان دهنده این است که این جریان قصد دارد به منابع ثروت دست یابد تا ازاین راه به قدرت برسد و برای رسیدن به هدف حتی از تخلفات مالی نیز روی گردان نیست.

در پی شدت گرفت اخبار فساد در حلقه یاران نزدیک به دولت اما، بسیاری از نمایندگان مجلس و سیاسیون نسبت به اتهامات مالی و اقتصادی جریان موسوم به انحرافی موضع گیری کردند .

کار به جایی رسید که حتی موج دستگیری‌ها هم آغاز شد به طوری که چند تن از حلقه دولت بازداشت شدند اما رییس جمهور در آن روهای داغ بودن ماجرای اختلاس ۳ هزار میلیاردی در آخرین اظهارات خود اعلام کرد دیگر سکوت نخواهد کرد و کابینه و همکاران وی خط قرمز هستند تا به این ترتیب به نوعی از این جریان حمایت کند.

در بهار سال ۹۰ بود که اتقادات نسبت به تحرکات اقتصادی جریان انحرافی بالا گرفت.در همان روزها نمایندگان ملت با اشاره به تحقیق و تفحص مجلس از ردپای جریان انحرافی در گلوگاههای اقتصادی و دستگاه های اجرایی کشور،اظهار داشتند:کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی به منظور جلوگیری از میزان نفوذ جریان انحرافی در دستگاه های اجرایی دولت و رانت خواری های اقتصادی آنان در بخش های مختلف اقتصادی،تحقیق و تفحص از حوزه های ذیربط خود را آغاز خواهند کرد.

بعد از آن بود که اخبار مربوط به دست داشتن جریان انحرافی در قاچتاق سیگار رونمایی شد و مورد توجه مجلس قرار گرفت.

حسين اسلامي نماينده مردم زرنديه در مجلس هشتم در آ روها در باره این پرونده گفت: وارد کنندگان سيگار مارلبرو مي بايست طبق قانون ۱۰ ميليارد تومان عوارض دولتي بپردازند اما چون به صورت قاچاق سود بيشتري عايدشان مي شود اين واردات به صورت غير قانوني و قاچاق انجام مي شود.

سخنگوي کميسيون اصل ۹۰ با اشاره به پرونده نماينده مادام العمر شرکت فيليپ موريس در کميسيون اصل ۹۰ تصريح کرد: بعد از پيگيري هاي کميسيون ثبت شرکتي به نام انتظار ايرانيان محرز شده که براساس اسناد و مدارک موجود در کميسيون ردپاي يکي از افراد تشکيلات مشايي در آن مشاهده شده است.

وي با بيان اينکه شرکت فوق الذکر فاقد مجوز مي باشد، خاطرنشان کرد: کميسيون به صورت جدي پرونده مربوطه را بررسي کرده و گزارش ارتباط قاچاق سيگار مارلبرو با جريان انحرافي به مردم داده مي شود و جلوي اخلال در اقتصاد کشور گرفته خواهد شد.

حالا اما با گذشت مدت زمان زیادی از این اجرا و در حالی که دوران حیات مجلس هشتم به پایان رسیده و مجلس نهم شروع به کار کرده است دوباره این پرونده که هنوز تکلیف آن مشخص نشده در دست بررسی مجلس قرار گرفته است.

محمد علی پور مختار ، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در آخرین اظهارات خود با اشاره به پرونده قاچاق سیگار مارلبرو در کمیسیون اصل ۹۰ و احتمال دخالت یکی از مسئولین ارشد دولتی در این پرونده اشاره کرد و گفت: پرونده سیگار مارلبرو از مجلس هشتم همچنان جاری است و هنوز جمع نشده است و جز پرونده های جاری است که به نتیجه خواهد رسید. تا به این ترتیب حضور جریان انحرافی در این پرونده رنگ و بوی جدی تری به خود بگیرد.

پورمختار خاطرنشان کرد: این پرونده باید در کمیسیون مطرح شود و آخرین وضعیتش مشخص شود و سپس اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در خاتمه گفت: پرونده هایی که همچنان در کمیسیون اصل نودم در جریان هستند ، پس از حصول نتیجه اطلاع رسانی خواهند شد و این موارد شامل پرونده های شکایات مطرح شده از رییس دفتر رییس جمهور هم می باشد .

در هر حال این پرونده، تنها پرونده تخلفات اقتصادی جریان انحرافی نیست و به نظر می رسد باید هشدارها در خصوص تحرکات اقتصادی این جریان را جدی تر گرفت چرا که آنطور که پیداست این جریان منحط سعی دارد با ابزارهای روت به دف خود یعنی قدرت دست یابد.
برچسب ها: جریان ، انحرافی ، قاچاق ، سیگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.