نماينده ربوده شده مجلس ترکيه آزاد شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، خبرگزاری فرانسه در خبری فوری گزارش داد: فرماندار محلی اعلام کرد یک نماینده پارلمان ترکیه که در جنوب شرقی این کشور به دست شورشیان پ ک ک ربوده شده بود ، روز سه شنبه آزاد شد.

حسین آیگون، نماینده حزب جمهوری خواه مردم، مهم ترین حزب مخالف، که روز یکشنبه در حالی که در تونچلی، حوزه انتخابی خود، یکی از صحنه های اصلی رویارویی میان حزب کارگران کردستان، پ ک ک و ارتش به سر می برد، به دست شورشیان کرد ربوده شد.

شورشیان خودرو آیگون، نماینده 42 ساله پارلمان ترکیه را در جاده متوقف کرده و وی را با خود برده بودند.

مصطفی تاسکسن، فرماندار اواجیک، یکی از شهرهای استان تونچلی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان تی وی اعلام کرد آیگون در نزدیکی شهر اواجیک آزاد شد.

تاسکسن افزود « حال او خوب است و قرار است به محض اینکه روند قضایی خاتمه یابد، عازم تونچلی شود.

ربوده شدن این نماینده درپی رویارویی های شدید میان شورشیان کرد و نیروهای ترکیه در منطقه روی داد و نیروهای امنیتی ترکیه روز دوشنبه برای پیدا کردن محل نگهداری نماینده ربوده شده عملیاتی را آغاز کردند.

پ ک ک در بیانیه ای تاکید کرده بود این نماینده را بازداشت کرده است و به مقامات ترکیه اخطار داده بود به عملیاتی که با هدف آزاد سازی وی اقدام کرده اند، پایان دهند.

این نخستین بار است که پ ک ک از زمان آغاز مبارزه خود برای خودمختاری جنوبی شرقی ترکیه، به ربودن یک نماینده پارلمانی اقدام می کند.

پ ک ک معمولا کارگران، نظامیان و مسئولان محلی را با هدف آزاد ساختن شورشیان بازداشت شده می رباید و گروگان های خود را نیز در کمال صحت و سلامت رها می کند.
 
شورشیان کرد پانزدهم اوت سال 1984 برای نخستین بار به واحدهای ارتش و پلیس ترکیه در جنوب شرقی این کشور حمله کردند و از آن زمان تاکنون حدود 45 هزار نفر در درگیری های میان شورشیان و نظامیان ترکیه کشته شده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار