رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان تهران، تاسیس صندوق حمایت از بخش كشاورزی را موجب كاهش مشكلات كمبود سرمایه و نقدینگی دانست و گفت: این صندوق متعلق به جامعه هدف (كشاورزان و بهره برداران ) است.

سید' محمد موسوی' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن  اظهارداشت: جهاد كشاورزی از سال 57تاكنون توانسته است تولیدات بخش كشاورزی را از حدود 24 میلیون تن به 118 میلیون تن ارتقاء دهد.

وی افزود: این ارتقاء در حالی است كه جمعیت كشور از 35 میلیون نفر در سال 57 به 75 میلیون نفر یعنی دو برابر افزایش داشته و تولیدات كشاورزی در این فرآیند رشد جمعیت، افزایش 5/4 برابری داشته است و این رشد چشم انداز روشنی را برای بخش كشاورزی فراهم كرده است.

رییس سازمان جهاد كشاورزی استان تهران خاطرنشان كرد: تمامی مقوله های تدوین دستورالعمل ها، آیین نامه ها و مكانیزم های پرداخت تسهیلات، چارچوب ها و كارمزدها طوری طراحی شده است كه به سرعت از طریق خود كشاورزان تصمیم گیری و در اختیار بخش قرار می گیرد.

موسوی افزود: از آنجاییكه صندوق های استانی نمی توانند آئینه تمام نمای بخش كشاورزی یك استان باشند،ضروری دارد تولیدكنندگان و اشخاص حقیقی و حقوقی شهرستان با عضویت در این صندوق از مزایای آن بهره مند شوند، كه این صندوق در شهرستان نیز بزودی تاسیس می شود.

وی با اشاره به اینكه شهرستان دماوند چهارمین منطقه ای است كه مقوله هیات موسس با انعقاد تفاهم نامه تاسیس صندوق حمایت از بخش كشاورزی در آن نهایی شده است، گفت: با توكل به خداوند متعال انشاالله امسال در تمامی شهرستان های استان تهران به تشكیل صندوق حمایت از بخش كشاورزی مبادرت می شود و استان تهران در این امر نیز استانی پیشرو خواهد بود.

رییس سازمان جهاد كشاورزی استان تهران خاطرنشان كرد: تحقق این مهم نیازمند حمایت دولت است، كه سهم 51 درصد این صندوق را كشاورزان و 49 درصد مابقی را دولت تامین می كند.

موسوی با اشاره به حمایت 125 میلیارد ریالی وزیر كشاورزی برای تاسیس این صندوق در شهرستان های تهران و به همین میزان حمایت استاندار تهران، گفت: علاوه بر حمایت های فوق، پشتیبانی 12میلیارد و 500 میلیون تومانی فرمانداران استان را نیز برای تحقق این مهم در اختیار صندوق قرار می گیرد.

وی با تاكید بر اینكه سهم 49 درصدی اعتبار دولتی این صندوق امروز تامین شده است، گفت: اگر سهم كشاورزان استان نیز به آن اضافه شود صندوقی با ارزش حدود 90 میلیارد تومانی برای بخش كشاورزی تشكیل خواهد شد كه 900 میلیارد تومان سرمایه مورد نیاز سرمایه درگردش كشاورزی را تامین می كند.

رییس سازمان جهاد كشاورزی استان تهران، این امر را انقلابی عظیم در عرصه كشاورزی دانست و گفت: علاوه بر این صندوق حمایت از بخش كشاورزی از نظر مدیریتی، اركان و ساختار صد در صد در اختیار بهره برداران و كشاورزان است و به تشخیص هیات مدیره كه خود كشاورزان هستند چگونگی استفاده از این سرمایه و حتی فرآیند پرداخت آن تعیین می شود.

وی با تاكید بر اینكه هیچ محدودیتی برای تامین سهم دولت برای پشتیبانی از صندوق وجود ندارد، تصریح كرد: هر مقدار پولی را كه صندوق شهرستانی برای تامین سهم 51 درصدی خود واریز نماید حداكثر در مدت یك هفته جهاد كشاورزی نیز سهم دولت را به صندوق واریز می كند.

موسوی تنها دغدغه تقویت و تشكیل این صندوق را حضور و مشاركت كشاورزان دانست و گفت: لازم است تا با برپایی نشست و اطلاع رسانی بستر حضور و مشاركت كشاورزان نیز فراهم شود./س


برچسب ها: کشاورزی ، نقدینگی ، صندوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.