مدیركل آمار و اطلاعات استانداری اصفهان گفت: بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسكن سال گذشته ،این استان بعد از تهران در رتبه دوم کشور در ضریب نفوذ اینترنت قرار دارد .

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران اصفهان  محمدرضا قاسمی'امروزدر جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس نتایج این سرشماری ضریب نفوذ اینترنت در افراد جوان یعنی گروه سنی بین 15 تا 24 سال در استان اصفهان 5/41 درصد می باشد به این ترتیب مستعد ایجاد دولت الكترونیك است.

به گفته وی، ضریب نفوذ اینترنت در استان اصفهان در افراد شش سال به بالا 5/21 درصد و در افراد 10 سال به بالا 5/22 درصد است و در این زمینه اصفهان در رتبه سوم كشور بعد از استان های تهران و سمنان قرار دارد.

مدیركل آمار و اطلاعات استانداری اصفهان درباره وضعیت سالمندی در استان نیز گفت: طبق سرشماری سال 1385 حدود 8/5 درصد جمعیت استان بالای 65 سال بوده اند و اكنون براساس سرشماری سال گذشته 5/6 درصد در این ردیف سنی قرار دارند.

وی خاطرنشان كرد: طبق تعریف جهانی زمانی كه در منطقه ای گروه سنی بالای 65 سال بین چهار تاهفت درصد باشد این منطقه رو به سالمندی می رود.

به گفته وی، سرشماری سال 90 نشان می دهد حدود 180 هزار خارجی در استان اصفهان زندگی می كنند كه از این تعداد 94 درصد افغانی هستند و مابقی عراقی، پاكستانی و گروه سایر را تشكیل می دهند.

وی تاكید كرد: 90 هزار شغل در اختیار 180 هزار خارجی قرار دارد در حالیكه استان اصفهان خود بین 270 تا 280 هزار نفر بیكار دارد.

مدیركل آمار و اطلاعات استانداری اصفهان افزود: رویكرد برنامه ریزی استان باید به این سمت باشد كه 90 هزار شغل مذكور را به سمت بیكاران بومی استان هدایت كند.

وی اظهار داشت: شهرستان اصفهان با جمعیت دو میلیون و 174 هزار نفر پرجمعیت ترین شهرستان استان، و خورو بیابانك با 17 هزار و 793 نفر كم جمعیت ترین شهرستان است.

وی افزود: نرخ رشد جمعیت در شهرستان اصفهان 82/1 درصد می باشد كه بیشترین نرخ رشد در استان را دارد و رشد جمعیت در شهرستان سمیرم 3/2 درصد منفی است.

به گفته وی، نرخ منفی رشد جمعیت در شهرستان های نایین، خوانسار، دهاقان، چادگان، نطنز و اردستان نیز وجود دارد كه برای رفع این مسئله باید برنامه ریزی دقیقی در مدیریت كلان استان انجام شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.