20 رييس سازمان سرمايه گذاري و كمك هاي فني و اقتصادي ايران از فراخوان صندوق توسعه ملي و اين سازمان براي سرمايه گذاران و شركت هاي سرمايه گذاري خارجي خبر داد و گفت:‌ 20 درصد از منابع صندوق توسعه ملي ...

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا)، بهروز عليشيري با بيان آن كه، صندوق توسعه ملي تا كنون تسهيلاتي را به سرمايه گذاران خارجي ارايه نكرده است، ‌اظهار داشت:‌‌ بر اساس برنامه تدوين شده در صندوق توسعه ملي،‌ هر متقاضي بايد به بانك هاي عامل مراجعه كند.

وي ادامه داد: ‌هر متقاضي خارجي مي تواند بر اساس آخرين مكاتبات سازمان سرمايه گذاري خارجي با صندوق توسعه ملي به بانك هاي عامل مراجعه و پس از ارايه و تكميل مدارك، ‌وثايق مورد نياز را تامين و از منابع صندوق استفاده كند.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي تصريح كرد: بر همين اساس سرمايه گذاران خارجي بر اساس اعلام صندوق توسعه ملي بايد به بانك هاي عامل طرف قرارداد كارگزار صندوق توسعه ملي مراجعه و از منابع صندوق و سهم 20 درصدي مصوبه هيات امنا استفاده كنند.

وي با تاكيد بر اين كه، بايد منابعي كه بر اساس بند 5 حوزه مصارف صندوق توسعه ملي براي ارايه به سرمايه گذاران خارجي تخصيص يافته مشخص شود و منابع آن بلوكه شود،‌ گفت: به عنوان مثال اگر منابع صندوق توسعه ملي 40 ميليارد دلار است بايد 20 درصد آن كه معادل هشت ميليارد دلار است، براي سرمايه گذاران خارجي بلوكه شود.

رييس سازمان سرمايه گذاري و كمك هاي فني و اقتصادي ايران گفت: در صورت بلوكه شدن منابع صندوق، سرمايه گذاران خارجي مي توانند در هر زمان كه نياز باشند از آن بهره گيري كنند.

وي تصريح كرد:‌ با بلوكه شدن منابع مي توان به سرمايه گذاران خارجي اعلام كرد كه امكان بهره گيري از منابع صندوق را دارند، ضمن آن كه بانك ها نيز بايد توجه داشته باشند كه 20 درصد منابع را بايد به سرمايه گذاران خارجي تخصيص دهند.

وي با اشاره به نوسان منابع و موجودي صندوق توسعه ملي ادامه داد: صندوق توسعه ملي بايد همواره ‌ 20 درصد از كل منابع را نسبت به موجودي خود بلوكه كند تا نحوه گردش كار و استفاده از منابع براي شركت هاي مشترك سرمايه گذاري و سرمايه گذاران خارجي شفاف شود.

عليشيري همچنين توصيه كرد تا موافقت مقدماتي گردش كار با سرمايه گذاران خارجي روشن شود.

وي گفت:‌ با توجه به رويه اي كه در صندوق توسعه ملي تعريف شده است، بانك ها نيز بايد 20 درصد از منابع را به سرمايه گذاري مستقيم خارجي تخصيص دهند، زيرا اين منابع مربوط به فاينانس (قرض) نيست.

وي همچين از سرمايه گذاران خارجي خواست تا رونوشت تقاضاهاي خود را كه به بانك هاي عامل ارايه مي كنند به سازمان سرمايه گذاري خارجي نيز ارسال كند تا اين سازمان بتواند پيگيري هاي لازم را انجام دهد./س
برچسب ها: صندوق ، توسعه ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار