معاون امور بین الملل بانک ملت در خوزستان گفت :باید در سال جاری از صادرات حمایت بیشتری شودتا یک کشور واردات محور نباشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،سعید غفاری گفت: به منظور تدوین استراتژی های بانک ها باید زمینه تعامل بین بخش های اعتبارات و بین الملل بیش از پیش فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به این تعامل مهم ترین کار حمایت از بخش صادرات است افزود:در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ،کشور ما باید از واردات محور بودن خارج شود.

وی تاکید کرد: بانک های کشور های ژاپن و کره جنوبی به منظور حمایت از تولید ملی کشورشان از صادکنندگان کالا و خدمات بسیار حمایت می کنند و این باعث پیشرفت این کشور ها شده است.

غفاری با اشاره به اینکه کشور ما نباید ازاین کشور ها عقب بیفتد عنوان کرد:باید از طریق محل منابع ارزی موجود در صندوق توسعه ملی و منابع بانک ها ،با ایجاد نرخ های متعارف و رقابت جو،از صادرات کالا و خدمات ایرانی حمایت شود.

معاون امور بین الملل بانک ملت در استان خوزستان در پایان مهم ترین مزایای این حمایت را شامل :دریافت هزینه مدیریت، هزینه تعهدو هزینه های حاصل از بیمه و سود تسهیلات برشمرد و اظهار داشت: باید نرخ سود تسهیلات در بخش صادرات نصف سود واردات باشد تا بتوانیم از کار حرفه ای و منافع ملی حمایت و حفاظت کنیم./س

 

برچسب ها: واردات ، محور ، خارج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.