دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز، جمعيت هلال احمر خوزستان، اداره‌كل انتقال خون خوزستان و ديگر نهادها و دستگاه‌هاي امدادي و درماني استان خوزستان آمادگي خود براي كمك‌رساني به مناطق زلزله‌زده استان آذربايجان شرقي را اعلام كردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛دكتر محمدحسين سرمست در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار كرد: دانشگاه جندي‌شاپور اهواز آمادگي خود براي كمك‌رساني و ارائه خدمات درماني به افراد آسيب‌ديده در زلزله آذربايجان شرقي را اعلام كرده و در اين زمينه هماهنگي‌هاي لازم با مجموعه وزارت بهداشت و مسئول اورژانس منطقه نيز انجام شده است.

 وي افزود: سه دانشگاه توانمند ازجمله دانشگاه علوم پزشكي اروميه، اردبيل و تبريز در منطقه وجود دارد كه مسئولان اين سه دانشگاه از همان ساعات اوليه پس از وقوع زلزله خدمات‌رساني به افراد آسيب‌ديده را آغاز كردند و آمبولانس، اتوبوس‌آمبولانس و اكيپ‌هاي پزشكي از سوي اين دانشگاه‌ها به منطقه اعزام شده است، با اين وجود در صورت اعلام نياز، دانشگاه جندي‌شاپور اهواز آماده كمك‌رساني است.

 

علي‌عسكر ظاهري، مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان نيز با اعلام آمادگي امدادگران براي كمك‌رساني به مناطق زلزله‌زده، به خبرنگار ايسنا گفت: جمعيت هلال احمر خوزستان براي كمك‌رساني به افراد آسيب‌ديده و مناطق زلزله‌زده استان آذربايجان شرفي آمادگي كامل دارد و در صورت اعلام نياز، نيروهاي امدادي به سرعت به اين استان اعزام مي‌شوند.

 وي افزود: در حال حاضر استان‌هاي هم‌جوار آذربايجان شرقي در حال كمك‌رساني و امدادرساني به مناطق آسيب‌ديده هستند و ديگر استان‌هاي كشور ازجمله خوزستان نيز در حالت آماده‌باش هستند و در صورت اعلام نياز به سرعت وارد عمل خواهيم شد.

 ظاهري تصريح كرد: با توجه به شرايط منطقه و آسيب‌ديدگان اين حادثه، در صورت نياز نيروهاي امدادگر جمعيت هلال احمر خوزستان و اكيپ‌هاي بهداشتي و درماني به محل اعزام مي‌شوند؛ همچنين براي ارسال اقلام مورد نياز مانند چادر و مواد غذايي به منطقه نيز آمادگي وجود دارد.

 مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان خاطرنشان كرد: شهروندان استان خوزستان نيز مي‌توانند مانند ديگر هم‌وطنان با استفاده از شماره حساب 99999 بانك ملت كمك‌هاي نقدي خود را به دست هم‌وطنان خود در مناطق زلزله‌زده برسانند.

 عبدالحسين قاسم‌زاده، مديركل انتقال خون خوزستان نيز با اعلام آمادگي براي ارسال واحدهاي خوني به استان آذربايجان شرقي، به خبرنگار ايسناي خوزستان گفت: در اين زمينه هماهنگي لازم با مديركل انتقال خون استان آذربايجان شرقي انجام شده و در صورتي كه براي درمان آسيب‌ديدگان نيازمند واحدهاي خون باشند، استان خوزستان آمادگي خود را در اين زمينه اعلام مي‌كند. تا اين لحظه در زمينه كمبود واحدهاي خوني اعلام نياز نشده است./س

 

برچسب ها: آماده ، کمک ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.