مدیر جهاد كشاورزی زرندیه گفت: بر اساس بررسی های انجام شده پیش بینی می شود امسال حدود هشت هزار تن محصول از باغات پسته این شهرستان برداشت شود.

قشقایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک با اشاره به اینكه امسال سال آور باغات پسته زرندیه است، افزود: سال گذشته حدود هفت هزار تن پسته از باغات این شهرستان برداشت شد.

وی بیان كرد: زرندیه دارای هفت هزار و 400 هكتار باغ پسته است كه پنج هزار هكتار آن بارور هستند و حدود 70درصد از محصول تولیدی آن سالانه به خارج از كشور صادر می شود.

قشقایی با بیان اینكه كله قوچی، فندقی، اكبری و احمد آقایی ارقام پسته تجاری در زرندیه است، اظهار داشت: این شهرستان همچنین نخستین تولیدكننده پسته ارگانیك در كشور است.

وی ادامه داد: پسته تولیدی در باغات پسته این شهرستان به دلیل موقعیت ویژه آب و هوایی نسبت به سایر محصولات تولیدی در نقاط كشور از مرغوبیت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به اینكه پسته ارگانیك این شهرستان محصولی سالم مطابق با استانداردهای جهانی است، افزود: افزایش حاصل خیزی و جلوگیری از فرسایش خاك، نابودی امراض و آفـات با استفاده از منابع بیولوژیكی مانند حشرات مفید و كود سبز به جای سموم یا كودهای شیمیایی و تولید محصولات سالم از مزایای كشت ارگانیك است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.