سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تا کنون 750 مورد خلع ید از اراضی ملی و طبیعی را در استان اردبیل از دست سودجویان شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ رسول حسین‌زاده امروز در نشست مدیران و معاونان منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل افزود: با تمام قوا اقدام به باز‌پس ‌گیری اراضی طبیعی و ملی تصرف شده کردیم و با ارجاع پرونده‌ها به مراجع قضایی در صدد مقابله و برخورد با عوامل و مسببان آن هستیم.

وی گفت: در حال تکمیل نقشه‌های اراضی و عملی کردن طرح کاداستر در اراضی ملی و طبیعی هستیم تا با در اختیار داشتن اختیارات کامل و جامع در این زمینه جلوی سوء استفاده‌‌های احتمالی را بگیریم.

حسین زاده نگهداری از سرمایه‌های طبیعی و عرصه‌های جنگلی را نیازمند توجه و عزم عمومی اعلام کرد و افزود: برای از بین بردن آثار مخرب تخریب مراتع و قطع درختان جنگلی بررسی‌های دامنه‌داری را در حوزه های مراقبتی و نظارتی انجام دادیم و همچنان این روند ادامه دارد.

وی حفاظت از 35 درصد از منابع طبیعی استان را از برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های اصلی توصیف کرد و گفت: پارسال در هدف‌گذاری 25 درصدی این بخش موفق عمل کردیم.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در ادامه افزود: سودجویان و فرصت‌طلبان با توجه به کیفیت مطلوب منابع ما در کمین هستند تا از این ذخیره‌های ارزشمند سوء‌استفاده کنند که یگان حفاظت منابع طبیعی استان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از این آسیب و خطر به هر نحو ممکن جلوگیری کند./س 

برچسب ها: اردبیل ، خلع ، ید ، از ، اراضی ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.