نوزده عضو کنگره آمريکا خواستار آزادي نبيل رجب رئيس مرکز حقوق بشر بحرين و ديگر زندانيان سياسي در اين کشور شدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه اللؤلؤه، نوزده عضو کنگره آمريکا در نامه رسمي خود خطاب به پادشاه آل خليفه درباره وضع نبيل رجب و ديگر بازداشت شدگان سياسي در بحرين ابراز نگراني کردند.  
در اين نامه نمايندگان آمريکايي آمده است ما مي دانيم که نبيل رجب پس از طرح درخواستش براي استعفاي نخست وزير در اظهارنظري در تويتر، بازداشت شد و ما با احترام کامل از شما مي خواهيم که از اختيارات خود براي آزادي رجب استفاده کنيد. ارزشها و اصول جهاني به همه شهروندان اجازه مي دهد که نظر خود را به صورت مسالمت آميز بيان کنند.  
اين نامه به انتشار گزارشها درباره زنداني شدن تعداد زيادي از شهروندان بحريني به علت فعاليت هاي مسالمت آميز سياسي شان اشاره کرده است.  
اين اعضاي کنگره آمريکا خطاب به پادشاه بحرين افزودند: از زمان موافقت شما با گزارش کميته حقيقت ياب و توصيه هاي آن، مقامات بحريني سخنان زيادي را درباره آزادي بازداشت شدگان مطرح کردند. ما درک مي کنيم که دولت بحرين گامهاي مثبتي را براي عملي کردن بعضي از اين توصيه ها برداشته است.  
در بخش ديگري از اين نامه آمده است: نبيل رجب تاکنون پنج بار تحت پيگرد قضايي قرار گرفته است که هر بار به علت اعتراضات مسالمت آميز او بوده است.  

برچسب ها: کنگره ، آمریکا ، آزادی ، بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار