روزنامه فرانسوي‌ لوموند نوشت ، سيلويو برلوسکني نخست وزير سابق ايتاليا در فکر بازگشت به دنياي سياست است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛  برلوسکني در گفتگويي مطبوعاتي مدعي شد حزب متبوعش يعني حزب مردم آزاد او را براي بازگشت به سياست تحت فشار قرار داده است.

وي که در نوامبر سال گذشته مجبور به کناره‌گيري از سمت نخست وزيري شد مي‌گويد همه اعضاي حزب از جمله نمايندگان پارلمان مي‌خواهند که من برگردم تا از محبوبيتم در جريان رقابت‌هاي انتخاباتي بهره‌مند شوند.
برلوسکني همچنين تصريح کرد ، هنوز تصميم خود را نگرفته‌ام اما يک چيز حتمي است و آن اينکه هميشه آماده خدمت به کشورم بوده‌ام.
برلوسکني 75 ساله همچنين گفت آنچه به من انگيزه تلاش مجدد مي‌دهد احساس مسئوليت در قبال کشورم است و شايد چون نتواسته‌ام همه آنچه را که مي‌خواستم ، انجام دهم.

لوموند در ادامه نوشت ايده بازگشت احتمالي سيلويو برلوسکني به قدرت نشان از فقدان فردي قابل قبول براي جانشيني ماريو مونتي دارد. ماريو مونتي در مدت نخست وزيري خود توانسته است ضمن احياي اعتبار ايتاليا در صحنه بين‌الملل ، سياست کاهش بدهي‌هاي دولت را نيز اجرايي کند. اما او قصد ندارد بارديگر نامزد سمت نخست وزيري شود. زمان برگزاري انتخابات پارلماني آتي ايتاليا آوريل سال 2003 است و برلوسکني در آن زمان حدود 77 سال سن خواهد دشت.
برچسب ها: برلوسکنی ، سیاست ، ایتالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار