آمار تلفات غيرنظاميان در افغانستان همچنان نگران کننده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي ؛ گرچه تعداد تلفات غيرنظاميان افغان امسال در مقايسه با زمان مشابه در سال گذشته کاهش يافته است، سازمان ملل همچنان آمار آن را نگران کننده مي داند.

جنيفر گلاس در گزارشي از يک خانواده افغان، پسر چهار ساله آنها را نشان مي دهد که بر اثر حمله اي انتحاري در کابل، يک کليه خود را از دست داده است. اين بمب گذاري که در دسامبر گذشته صورت گرفت، 80 غيرنظامي افغان را کشت. در اين حمله يک پسر 12 ساله و پسر عموي او نيز کشته شدند . پدر اين خانواده مي گويد: «آنها زنان و کودکان و افراد پير را مي کشند، اينها چه گناهي کرده اند که بايد قرباني اين اقدامات بشوند».

سازمان ملل اعلام کرده است، تجهيزات انفجاري که مونتاژ مي شوند و بمبهاي خانگي همچنان مهمترين تهديد براي غيرنظاميان افغان است و در يک سوم موارد عامل کشته شدن غيرنظاميان به شمار مي رود.
خانواده هاي افغان مي گويند نگراني از انفجار بمب هميشه در همه جا همراه آنها است. پدر خانواده مي گويد:« از خانه که بيرون مي روم نمي دانم دوباره به خانه باز مي گردم يا نه».

او مي گويد زندگي براي مردم در اينجا بهتر نشده است و زماني که نيروهاي ناتو در سال 2014 کشور را ترک کنند، خشونتها شدت بيشتري به خود خواهد گرفت.
برچسب ها: افغانستان ، تلفات ، آمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار