روزنامه نگار آمريکايي گفت نظام قضائي آمريکا فاسد و فاشيستي است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي، جرالد سلينته  ناشر و سردبير نشريه ترند در آمريکا گفت: دستگاههاي قضائي آمريکا بررسي هاي زيادي درباره بانکها و بنگاههاي بزرگ مالي کشور انجام داد که در بروز بحران مالي و بحران اعتبارات رهني در آمريکا نقش داشتند اما هيچ اتهامي برضد اين نهادهاي مالي مطرح نشد. هرگز چنين اتهاماتي برضد اين نهادها مطرح نمي شود و اين وضع رسوايي بزرگ است. چگونه ممکن است سرنوشت ميلياردها دلاري مشخص نباشد که در پرونده اين بنگاههاي مالي مطرح است؟ چگونه ممکن است تخلفات مالي کلان آنها پيگيري نشود؟ فقط نهادهاي مالي آمريکا مشکلاتي از اين دست ندارند. اگر به وضع شرکتي همانند بلک واتر نگاه کنيد که در حوزه امنيتي و نظامي فعال است نيز متوجه همين مسئله مي شويم. اين شرکت نام خود را تغيير مي دهد تا از مشکلات قضائي و حقوقي قبلي رهايي پيدا کند. اين شرکت تخلفاتي مرتکب شده است اما با تغيير نام در قالب شرکتي جديد به فعاليت اش ادامه مي دهد. عدالت درباره اين شرکتها و بنگاهها اجرا نمي شود. در يک سال گذشته شرکتهاي نظامي و دفاعي و بنگاههاي مالي متخلف در آمريکا بيش از هشت ميليارد دلار جريمه مالي شدند اما هيچ از مديران ارشد آنها تحت پيگرد قضائي قرار نگرفتند. آيا نظام قضائي در آمريکا درست عمل مي کند؟ دستگاه قضائي آمريکا فاسد و مجرم است. مشتي انگل و ورشکسته از اين شرکت به آن شرکت مي روند و در بين اين شرکتها و بنگاههاي مالي مي چرخند. اين افراد با قدرتي که دارند هرکاري که مي خواهند انجام مي دهند. آنها در دستگاههاي دولتي نفوذ دارند و قوانين را دربرابر خودشان به کرنش وادار مي کنند. با اين اوصاف، کاملا روشن است که مردم آمريکا هرگز ازحقايق مطلع نخواهند شد. اين روند فاسد، رويه جاري در دستگاه قضائي آمريکاست و همواره ادامه پيدا مي کند. نوعي بازي تقلب و تخلف در اين دستگاهها در جريان است. از صدر تا ذيل اين دستگاهها ، تخلف ساري و جاري است. ميلياردها دلار در اين مسير دزيده مي شود.

وي در ادامه با تشريح رويه قضائي در آمريکا افزود: مديران ارشد و روساي بنگاههاي مالي و بانکهاي بزرگ و همچنين کلان شرکتها در آمريکا، از محل انجام دادن کارهاي کثيف ميلياردها دلار نصيب خودشان مي کنند و با همين قدرت مالي ، در دستگاه قضائي هم کار شان را پيش مي برند. درنتيجه، هيچ اتهامي هم متوجه اين افراد نمي شود. به مردم هم به چشم افراد ابله و ساده لوحي نگريسته مي شود که هزينه اقدامات مجرمانه اين افراد را پرداخت مي کنند. اين رويه در کشوري به نام آمريکا است و درواقع فقط در آمريکا اين مشکل تا اين اندازه گسترده است. 

جرالد سلينته گفت: بانکهاي بزرگ آمريکايي از دولت با نرخ بهره بسيار ناچيز وام مي گيرند و در مقابل ، با نرخ بهره بسيار زياد به مردم وام مي دهند و از اين طريق پول کلاني به دست مي آورند. در نظام بانکي آمريکا، اخلاق جايي ندارد. دولتمردان از قوانين برضد مردم عادي استفاده مي کنند حتي اگر بعدا مشخص شود که بيگناه بوده اند اما از قوانين براي برخورد با بانکداران بزرگ استفاده نمي کنند زيرا دوست آنها هستند. اين رويه کاملا غيراخلاقي است. البته اين رويکرد غيراخلاقي فقط در دستگاه قضائي آمريکا وجود ندارد بلکه دربخشهاي ديگر هم مشهود است. براي نمونه مي توان به داستان جنگ عراق نگاه کرد. در زمان جنگ عراق گفته مي شد صدام جنگ افزارهاي کشتار جمعي دارد و با القاعده ارتباط دارد باآنکه اينطور نبود. اما باوجود نادرست بودن اين مطلب به عراق حمله شد و يک ميليون عراقي کشته شدند.
برچسب ها: فاسد ، فاشیستی ، نظام ، قضایی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار