يك‌حقوقدان گفت: حفظ جان و امنیت مدیران هلال احمر کشور که به کشور لیبی سفر کرده بودند بر عهده مقامات این کشور است و آزادی این افراد را می‌توان از طریق صلیب سرخ جهانی پیگیری کرد.

نعمت احمدی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ربوده شدن کارکنان هلال احمر در کشور لیبی اظهار داشت: اعضاء هلال احمر و صلیب سرخ نهادهایی هستند که در زمان جنگ به عنوان سازمان‌های خدماتی و کمک دهنده مصونیت دارند.

حقوقدان تصریح کرد: کارکنان هلال احمر ایران برای کمک به آسیب دیدگان لیبی و به دعوت مقامات این کشور به آنجا رفتند ولی از سوی عده‌ای در حین انجام ماموریت بشردوستانه ربوده شدند.

وی افزود: بر اساس اخبار منتشر شده هدف این ربایندگان چیزی جز باج‌گیری از دولت لیبی نیست و آنها هیچ خصومتی با ملیت و یا مذهب این کارکنان هلال‌احمر ندارند.

احمدی با بیان اینکه مقامات کشور لیبی مسئولیت حفظ جان و امنیت این افراد را برعهده داشتند، افزود: دولت لیبی اکنون یک دولت متمرکز است و وقایعی که در این کشور رخ می‌دهد به مقامات آن مربوط می‌شود و آنها باید آزادی مدیران هلال احمر ایرانی را دنبال کنند.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: مقامات کشور ما همچنین می‌توانند از طریق صلیب سرخ جهانی که وابسته به سازمان ملل متحد است، آزادی این ربوده شدگان را پیگیری کنند.

"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: لیبی ، هلال ، احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار