وجود 3 ميليون فقير در عربستان در حاليست که اين کشور از بزرگترين کشورهاي توليد کننده طلاي سياه به شمار مي رود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه ؛ ميانگين درآمد اين فقرا از 400 دلار در ماه فراتر نمي رود در حالي که درآمدهاي نفتي اين کشور به تنهايي به بيش از 400 ميليارد دلار در سال مي رسد.

در ادامه گزارش آمده است : آل سعود در تلاشي مايوسانه براي ساکت کردن صداي مخالفان تصميم گرفته است کمک هايي مالي به ميزان يک ميليارد و سيصد و شصت ميليون ريال بين خانواده هايي که در سامانه تامين اجتماعي ثبت شده اند توزيع کند گويا مردم اين کشور گداياني هستند که در مقابل کاخ هاي سران آل سعود صف کشيده اند و صاحبان سرزمين و تاريخ عربستان نيستند.

در ادامه گزارش با اشاره به قراردادهاي تسليحاتي سنگيني که اين خاندان با کارخانه هاي تسليحاتي غربي براي نجات اين کارخانه ها از فساد مي بندند آمده است: اين در حاليست که آل سعود مبالغ هنگفتي نيز براي حمايت از گروه هاي تروريستي هزينه مي کنند. گروه هايي که براي خدمت به منافع ارباب آمريکايي اقدام به کشتار و فعاليت هاي خرابکارانه مي کنند. آنها در حالي چنين مبالغ هنگفتي را صرف مي کنند که دادن بخش اندکي از حقوق مردم به آنها را به حساب کمک مالي مي گذارند که فقط يک بار انجام مي شود.

در ادامه گزارش آمده است: خانواده آل سعود اخيرا براي خريد تانک هاي آلماني قراردادي به ارزش 3 ميليارد يورو امضا کرده است و علاوه بر اين دو قرارداد ديگر نيز با انگليس به ارزش 3 ميليارد دلار به امضا رسانده است. آل سعود همچنين قراردادي با آمريکا به ارزش سي ميليارد دلار براي خريد هواپيماهاي جنگنده امضا کرده است که بخشي از قرارداد اصلي به ارزش شصت ميليارد دلار به شمار مي رود.
در ادامه گزارش آمده است: خانواده پادشاهي عربستان مي خواهد  براي حفظ تاج و تخت خود اهالي نجد و حجاز را به هر قيمتي که شده است حتي با حمايت آمريکا ساکت کند. اين در حاليست که جنبش وهابيت که آل سعود را در بر گرفته است توانايي خود را براي مهار کردن تحرکات مردمي و ساکت کردن مردمي که ابتدايي ترين حقوق خود را مي خواهند، از دست داده است.
برچسب ها: ثروت ، فقیر ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار