22.5 هزار میلیارد تومان در سال ۹۰ صرف اشتغالزایی دربخش تعاون آذربایجان غربی شد ه است

مدیر کل اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه گفت: در سال گذشته 45هزار میلیارد تومان برای فعالیت‌های اشتغالزایی پیش‌بینی شده بود.

سلیمانی افزود: اشتغال بخشی از پازل توسعه کشور است و پرداختن به آن مشارکت همه مسئولین و ذیربطان را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه هر اقدامی که در فضای اقتصادی و سیاسی رخ دهد، در امر اشتغال تاثیر می‌گذارد، گفت: توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری کشور نیازمند همگرایی همه دستگاه‌ها و مسئولین است تا بتوانیم فضای مناسب کسب و کار را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: اشتغال امری فرا‌دستگاهی و فرا‌قوه‌ای است و محصول عملکرد اقتصاد یک کشور است.

وی افزود: عملکرد وزارت کار در بخش اشتغال به دو بخش تقسیم می‌شود؛ یکی وظایف قانونی و ذاتی وزارتخانه است و بخشی از آن هم معطوف به وظایفی است که ما به صورت داوطلبانه آن را پذیرفتیم.

سلیمانی گفت: مسائلی مثل پذیرش مسئولیت دبیرخانه شورای عالی اشتغال از جمله مواردی است که ما آن را به صورت داوطلبانه پذیرفتیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای راهکارهای عملی جهت رشد و توسعه اشتغال از جمله اقداماتی است که ما آن را انجام دادیم.

سلیمانی با بیان اینکه در شورای عالی اشتغال حدود 17 نفر وزرا و مسئولین کشور حضور دارند،‌ اظهار داشت:‌ ما تاکنون 48 جلسه تشکیل داده‌ایم که بر اساس قانون ما باید هر 6 ماه یک بار جلسه برگزار می‌کردیم یعنی چیزی حدود 5 جلسه تاکنون باید برگزار می‌شد در حالی که تعداد جلسات ما 48 جلسه بود که این تعداد جلسات در مقایسه با همه تعداد جلساتی که پیش از این برگزار شده بود، برابری می‌کند.

وی اضافه کرد:‌ ما تدوین نقشه راه، سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال در کشور را در دستور کار گذاشتیم و تاکنون این نقشه برای اکثر استان‌های کشور نهایی شده است و امروز در اختیار همه مسئولین یک برنامه مدون برای اشتغالزایی قرار دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.