پول ، بلك واتر را تبرئه كرد

شرکت جنجالي بلک واتر آمريکا بار ديگر با پرداخت پول، از اتهامات بزرگ تبرئه شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ شرکت بلک واتر که مقر اصلي آن در آمريکا است از مدتها قبل درباره عملکردش زيرذره بين شديد بوده است. اين شرکت آمريکايي به فعاليت در زمينه قاچاق سلاح و تجهيزات نظامي متهم است.

 دولت فدرال آمريکا برضد اين شرکت که در سطح بين المللي براي اقدامات نظامي طرف قرارداد دولت آمريکاست ، اتهامات کيفري مطرح کرده بود. قاچاق سلاح بخشي از اتهامات مطرح عليه اين شرکت است که قبلا با نام بلک واتر معروف بود.

 گويا اين شرکت آمريکايي پذيرفته است 7 ميليون و 500 هزار دلار به دولت آمريکا بپردازد تا از اتهامات فوق تبرئه شود. پس از پنج سال تحقيقات درباره اين شرکت که در حال حاضر با نام آکادمي شناخته مي شود، هفده اتهام برضد آن مطرح شد. اما مسئولان اين شرکت نظامي آمريکا توافق کردند رقم مذکور را براي خاتمه بخشيدن به غائله  کيفرخواست دادستان پرداخت کنند.

 يکي از اتهامات اين شرکت، دروغ گفتن به مقامات دولت فدرال درباره فروش سلاح به ملک عبدالله، پادشاه اردن ، انتقال اطلاعات محرمانه درباره نفربرهاي آمريکايي به سوئد و دانمارک بدون موافقت دولت آمريکا و انتقال غيرقانوني جليقه هاي ضدگلوله به کشورهاي ديگر است. دادستانهاي آمريکا اعلام کرده اند با پرداخت مبلغ هفت و نيم ميليون دلار فوق، فرايند پيچيده و طولاني رسيدگي به اين پرونده خاتمه مي يابد. دولت آمريکا ميلياردها دلار با اين شرکت براي اجراي پروژه هاي امنيتي-نظامي در عراق و افغانستان امضاء کرده است.
 بلک واتر همان شرکتي است که چند سال پيش چندين شهروند عراقي را آنگونکه نوري المالکي نخست وزير عراق مي گفت در کمال خونسردي کشت. نيروهاي بلک واتر در سال دو هزار و هفت در حال حرکت در يکي از خيابانهاي بغداد، به اشتباه به سمت خودروهاي غيرنظاميان عراقي شليک کردند که به کشته شدن هفده عراقي منجر شد.
 اين شرکت در سال 2010 نيز با پرداخت 42 ميليون دلار به وزارت امور خارجه آمريکا به پرونده قاچاق سلاح خود خاتمه داد. نيروهاي اين شرکت در حال حاضر به صورت گسترده به آموزش شورشيان سوري در عربستان سعودي و قطر مشغول هستند.
برچسب ها: بلک واتر ، تبرئه ، پول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار