حضور عناصر آمریکا و غرب در سوريه باعث بحراني شدن اوضاع این کشور و افزایش فشار افکار عمومی در منطقه و جهان شده است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، پس از گذشت ماه ها از تحولات سوريه و تلاش کشورهايي همچون ايران، روسيه و چين برای حل مسالمت آميز بحران سوريه و تلاش  نهادهاي بين المللي همچون سازمان ملل و ارائه طرح 6 ماده اي ازسوی کوفي عنان، اکنون ابعاد تازه اي از دخالت هاي آمریکا و غرب در به بن بست کشاندن طرح عنان و تلاش کشورهاي حامي سوريه مشخص و روشن شده است.

پس از افشا شدن طرح هاي مختلف غرب عليه دولت و ملت سوريه و رسوا شدن آنان، ابعاد تازه اي از حضور عناصر وابسته آمريکا در سوريه اعلام شده، در بررسي هاي به عمل‌آمده مشخص گرديده که شرکت امنيتي بلک واتر آمريکا با تعداد زيادي از نيروهاي خود در داخل و خارج از مرزهاي سوريه حضوري فعال داشته و سعي در براندازي حکومت بشار اسد در این کشور را دارد.

شرکت امنيتي مخوف بلک واتر با حضور در داخل و خارج از مرزهاي کشورهايي همچون عراق و سوریه قصد تحريف افکار عمومي را داشته و با براندازي حکومت هاي مخالف با اهداف آمريکا در منطقه و حمايت از گروه هاي جنگ طلب و تروريست در داخل کشورها سعي در پياده کردن اهداف کشورهاي استعمارگری همچون آمريکا را دارند.

در بحران سوريه مشخص گرديد که حتي بعضي کشورهاي عضو ناتو هم از حضور و حمايت کشورهايي مانند ترکيه که ميليون ها نفر مسلمان دارد شگفت زده شده اند و اعلام مي کنند که چگونه این کشور مي توانند از افراد مسلح درسوريه حمايت کنند.

اين دخالت هاي خارجي در سوريه و سعي در به بن بست کشاندن مذاکرات صلح، فرصتي براي رژیم غاصب صهیونیستی بوده که سعی دارد با تفرقه افکنی میان شیعه و سنی درسوریه و تحریف افکار عمومي منطقه و جهان، امنيت و ثبات  سوريه را دستخوش نا آرامی ها کند./پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار