پژوهشگر و تحليلگر سياسي سوري با بیان اینکه آمریکا از قبل سناریویی را علیه سوریه آماده کرده، تعلیق مأموریت ناظران را تأمل برانگیز دانست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العالم ؛ "طالب ابراهيم" کارشناس سوری در این مورد اظهار داشت : تصميم برای تعليق مأموريت ناظران بين المللي در سوريه از نظر زماني، تأمل برانگیز است.

وی افزود: آمريكا سناريويي را از قبل آماده کرده است و براساس آن رفتار مي كند . اين كشور در پي آن است تا طرح كوفي عنان را در چارچوب بند هفتم منشور سازمان ملل قرار دهد، و در سایه دخالت هاي فراوان كنوني، زمینه دخالت نظامی مستقیم در سوریه را فراهم کند.

طالب ابراهیم با اشاره به اینکه در سوریه تظاهركنندگان مسالمت جو و جريان هاي سياسي خواستار اصلاحات و مبارزه با فساد وجود دارند و دولت از آنها حمايت كرده و به درخواست هايشان پاسخ داده است ، گفت: دولت همواره درباره گروه سومي هشدار داده است كه با تحريك سوري ها به جنگ داخلي، حمله به نيروهاي امنيتي و تظاهركنندگان، در پي ريختن خون مردم كشور است.

طالب ابراهیم تأکید کرد: كوفي عنان چندين بار اعلام كرده است كه طرف سومي در پي به شكست كشاندن راه حل سياسي در سوريه است.

وي ادامه داد: اين طرف سوم متشکل از دستگاه جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) و شركت امنيتي بلك واتر آمريكا است، كه با قاچاق سلاح به سوريه به عنوان بازوي عملي سازمان اطلاعات امريكا با بقاياي القاعده همکاری مي كند.

وي افزود: رهبري سياسي سوريه همه نيروهاي نظامي كه خودشان را تسليم دولت اين كشور كنند عفو مي كند و اين عفو همچنان پابرجاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار