به مناسبت روز ملي مقاومت اسلامي و در آستانه روز جهاني قدس ويژه برنامه «تا پيروزي» راديو معارف به بررسي محور مقاومت در منطقه مي پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از روابط عمومي راديو معارف، مدير گروه خبر و برنامه‌هاي سياسي راديو معارف با اشاره به اينكه بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي روز ۲۳ مرداد سالگرد پيروزي مقاومت ۳۳ روزه حزب الله لبنان در برابر رژيم صهيونيستي روز مقاومت اسلامي نام گذاري شده است؛ اظهار داشت: شايد بتوان گفت آنچه در جنوب لبنان اتفاق افتاد، پايان يك مرحله و آغاز مرحله‌اي جديدي است. ناگزير اين تحول تاريخي،‌ آثار خود را بر آينده‌ي منطقه و بر آينده‌ي احزاب سياسي و جنبش‌هاي مقاومت برجاي خواهد گذاشت. بدون شك، تجربه مقاومت در جنوب لبنان بر آينده منازعه با صهيونيسم در فلسطين اشغالي و ساير كشورهاي عربي نيز، تأثير مهمي خواهد گذاشت.
احمد عارفخاني افزود: بدين منظور و با توجه به نزديك شدن به آخرين جمعه ماه مبارك رمضان كه از سوي امام راحل رحمت الله عليه، روز جهاني قدس نام گرفت؛ راديو معارف با هدف بررسي محور مقاومت اسلامي در منطقه و كنكاش در مسائل مربوط به فلسطين، ويژه برنامه‌اي با عنوان «تاپيروزي» تدارك ديده است.
وي افزود: در اين ويژه برنامه دو مجموعه موضوع تحليل و بررسي مي‌شود كه مجموعه موضوعي اول شامل: تبيين چيستي محور مقاومت در خاور ميانه و تاريخچه آن در فلسطين، بررسي شدائد مقاومت فلسطين در حيطه فعاليت‌هاي زنان ، كودكان و سالخوردگان؛ تبيين موانعي كه براي مقاومت فلسطين ايجاد شد مانند محاصره غزه، دستگيري اعزاي دولت موقت و نمايندگان فلسطين ؛ بيان چرايي يهودي سازي در فلسطين و قدس شريف و شهرك سازي‌هاي رژيم صهيونيستي، بيان آثار تظاهرات ملت‌هاي منطقه و جهان اسلام در حمايت از فلسطين و قدس و بررسي مقاومت به عنوان تنها راه رسيدن به پيروزي در فلسطين ؛ توسط دكتر مجتبي رحماندوست، نماينده محترم مجلس شوراي اسلامي و مشاور سابق رييس جمهور در امور ايثارگران كارشناسي خواهد شد.
همچنين مجموعه موضوعي دوم شامل:عوامل تقويت محور مقاومت؛ بررسي آمار بازداشت‌ زنان و كودكان و قاچاق اعضاي بدن اسرا در فلسطين؛ تاثير بحران كنوني انرژي و آب و كمبود دارو در نوار غزه؛ بررسي اسلام ستيزي در فلسطين با ارائه آمارهايي از تخريب مساجد و اماكن فرهنگي مسلمانان ؛ بررسي آماري همگامي كشورها در سياست حمايت از مقاومت فلسطين و تبيين روند آينده فلسطين در دست ملت‌هاست و نه دولت‌هاي غربي و عربي؛ توسط دكتر سعد الله زارعي، كارشناس مسايل خاور ميانه كارشناسي  خواهد شد.
ويژه برنامه«تا پيروزي» كاري از گروه خبر و برنامه‌هاي سياسي، به تهيه كنندگي، سردبيري و نويسندگي محمد علي حسينيان و گويندگي مصطفي اسماعيلي از شنبه 21 مرداد تا پنج‌شنبه 26 مرداد 91 هر روز از ساعت 8:40 صبح تقديم شنوندگان راديو معارف خواهد شد./م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.