دبیر شورای‌عالی امنیت ملی كشورمان در دیدار با رئیس مجلس عراق ، تنها راه حل بحران در سوریه را دموکراسی ، برگزاری انتخابات و اتکا به آرای مردم سوریه دانست.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران سعید جلیلی دبير شوراي‌عالي امنيت ملي در دیدار با اسامه نجیفی رئيس مجلس عراق گفت : ارسال سلاح و تروریست‌ها به سوریه راه حلی برای بحران آن کشور نیست و کشتارها و اعمال تروریستی باید فورا در این کشور متوقف شود.

وي در ادامه افزود : مشکل سوریه باید از طریق گفتگو و صندوق رای بر طرف شود نه سلاح و جنگ.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی همچنين بر نقش کلیدی عراق در مشارکت در حل بحرانهای منطقه و جهان تاکید کرد و اظهار داشت : عراق با داشتن ظرفیت‌های مهم فرهنگی ، قومی و مذهبی می‌تواند نقشی اساسی در حل اختلافات و مشکلات منطقه و جهان را ایفا کند و می‌تواند به نمونه خوبی برای دمکراسی در جهان بدل شود.

جلیلی ادامه داد: سیاست جمهوری اسلامی ایران بر مبنای این بنا شده است که هیچ طرفی در عراق نادیده گرفته نشود و حقوق همه طرف‌ها حفظ شود.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روی کارآمدن نظام‌های اسلامی در ایران، عراق، ترکیه و حکومت‌های مبتنی بر دموکراسی در منطقه خاطرنشان كرد : هم‌اکنون فرصتی تاریخی پیش آمده است تا امت اسلامی از ظرفیت‌های بوجود آمده منتهای استفاده را برده و با همدیگر متحد شوند.

وي اضافه كرد: اروپائیها روز به روز در حال تشکیل اتحادیه هستند اما برای کشورهای اسلامی نسخه اختلاف می‌پیچند ولی به نظر می‌رسد تحولات ایجاد شده در کشورهای مختلف خصوصا بیداری اسلامی و از بین رفتن دیکتاتورهای مختلف هم‌اکنون به عامل نگرانی رژیم صهیونیستی بدل شده است.

در اين ديدار اسامه نجیفی رییس مجلس عراق هم ضمن تائید سخنان جلیلی ، بر نقش محوری ایران و ترکیه در حل مشکلات منطقه تاکید کرد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار