نایب رییس مركز خدمات سرمایه گذاری كهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از ابزارهای حمایتی و تشویقی برای ترغیب هر چه بیشتر سرمایه گذاران و تقویت بخش خصوصی در این استان امری ضروری و اجتناب ناپذیر به شمار می رود.

'ابراهیم كشاورز' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج با بیان اینكه كهگیلویه و بویراحمد پتانسیل و ظرفیت بالایی برای امر سرمایه گذاری در حوزه های مختلف را دارد، افزود: تقویت بخش خصوصی دراین استان نیازمند حمایت بیش از پیش مسوولان اجرایی و متولیان امور اقتصادی است.
وی تولید بخشی از نفت وگاز كشور،وجود میلیاردها مترمكعب روان آب ،اكوتوریسم گردشگری ،كشاورزی و صنعتی را از ویژگی های این استان در بخش جذب سرمایه گذاری برشمرد.
كشاورز با اشاره به اینكه سرمایه گذاری مطلوب مستلزم هم اندیشی، همفكری، مشاركت دستگاه های اجرایی و حمایت مسوولان است، بیان كرد: با وجود تمام تحریم شاهد جهش اقتصاد ملی و دستاوردهای مطلوب در امر سرمایه گذاری خارجی هستیم.
كشاورز اظهار داشت: در شرایط بحران فراگیر مالی و اقتصادی در جهان كه منجر به رشد منفی سرمایه گذاری در سایر كشورها شده است در مقایسه با سال 2006 كه 6/1 میلیارد دلار در بخش سرمایه گذاری خارجی جذب شد، در سال گذشته میلادی این مبلغ با رشد 156 درصدی به 1/4 میلیارد دلار افزایش یافت.
وی عنوان كرد: ایران با كسب رتبه سوم در منطقه یكی از كشورهای موفق در زمینه جذب سرمایه گذاری است و با تولید ناخالص داخلی بیش از 400 میلیارد دلار و قدرت خرید بالا رتبه هفدهم اقتصادی را در بین كشورهای جهان كسب كرده است.
كشاورز ابراز داشت: یكی از ویژگی های ذاتی دراقتصاد ملی آن است كه از فرصت های سرمایه گذاری به نحو مطلوب استقبال می شود.
وی افزود: سرمایه گذاران داخلی و خارجی با توجه به شاخص ها و سنجش های مطلوب سرمایه گذاری در ایران از جمله جذابیت كار و فعالیت، وجود صنایع عظیم و منابع طبیعی و نیروی انسانی ماهر و با انگیزه هیچ فرصتی را در این راستا از دست نمی دهند.
كشاورز با اشاره به ظرفیت بالای كهگیلویه و بویراحمد در امر سرمایه گذاری، استفاده مطلوب از این ظرفیت ها و پتانسیل ها را در گرو بكارگیری رویكردهای جدید و استفاده از فناوری های نو دانست.
وی بهترین زمینه جذب سرمایه گذار در كهگیلویه و بویراحمد را در حوزه نفت و گاز عنوان كرد و اظهار داشت: می بایست از پتانسیل استان در حوزه انرژی نهایت استفاده را برد و از این طریق اقتصاد استان را با اقتصاد ملی و بین المللی مطابقت داد تا از قطار توسعه و پیشرفت عقب نمانیم.
وی با اشاره به نقش موثر بخش غیردولتی در امر سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی، بیان كرد: هر چه نقش بخش غیردولتی شفاف تر، با نشاط تر و كم هزینه تر باشد درجه ارتقای سرمایه گذاری بیشتر خواهد بود و با استفاده از ابزارهای حمایتی می توان حضور بخش غیردولتی در سرمایه گذاری داخلی را تضمین كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.