نظامی ناتو که به دست افراد مسلح با یونیفورم ارتش افغانستان در استان پکتیا در شرق آن کشور کشته شده آمریکایی بوده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری اعلام کرد یکی از افراد نیروهای ناتو مستقر در افغانستان به دست فردی که لباس نظامیان ارتش افغانستان را به تن داشت، در شرق این کشور کشته شد.

براساس این گزارش ، دو فرد مسلحی که لباس ارتش افغانستان را بر تن کرده بودند و به سوی نیروهای ناتو تیراندازی کردند، بازداشت شده اند و تحقیقات برای روشن شدن اینکه آیا این افراد نفوذی های طالبان به بطن نیروهای ارتش افغانستان هستند یا خیر، آغاز شده است .

نیروی بین المللی کمک به برقراری امنیت در افغانستان (ایساف) کمی پیشتر اعلام کرده بود یکی از نظامیان این نیرو به دست دو فرد مسلح که یونیفورم ارتش افغانستان را به تن داشتند و به سوی نیروهای ناتو تیراندازی کردند، کشته شده اند. ناتو فاش کردن ملیت این نظامی را بر عهده کشور زادگاه این سرباز گذاشت.

براساس این گزارش ، موضوع تیراندازی نیروهای نظامی افغان به سوی نیروهای بین المللی مستقر در آن کشور بارها تکرار شده است.
حادثه روز سه شنبه بیست و سومین مورد از ابتدای سال دو هزار و دوازده محسوب می شود. نظامی آمریکایی کشته شده، بیست و هشتمین نظامی خارجی بود که به تیر نظامیان افغان کشته شده اند. در میان این کشته شدگان، چهارده نظامی آمریکایی بودند.يک نظامي ناتو در افغانستان کشته شد .
برچسب ها: افغانستان ، ناتو ، کشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار