رمز پیشرفت جامعه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به موقع بوده که رسالت خطیر خبرنگار است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به هر کشوری که بنگریم شاهد حضور رسانه در آن کشور بوده رسانه ای که دغدغه اصلی آن تهیه و پوشش خبر است در همین رابطه با توجه به استقبال جوامع بشری از این شبکه های مختلفی با دیدگاه های مختلفی در چهار چوب اخبار و خبر راه اندازی شده اما خیلی از افراد جامعه برای اطلاع از جامعه خود توجه خاصی به اخبار کرده لیکن در همین راستا عموم  مردم برای یک خبر کوچک که به راحتی به آن گوش نموده و یا مشاهده کرده از کنار آن میگذرند بدون آنکه بدانیم برای انعکاس خبری هرچند کوچک فعالان همیشه در صحنه وقت زیادی را صرف آن کرده اند.
بر اساس این گزارش خبرنگار ویژگی های خاص خود را دارند که می توان به شجاعت، صداقت، سماجت و شهامت اشاره کرد که این صفات در شخصیت خبرنگاری نمونه همچون شهید صارمی وجود داشت.
خبرنگار واژه ای هرچند آسان اما پیچیده و در هم تنیده می باشد نقش اصلی خبرنگار نگارش، تبیین، انعکاس و آگاهی بخشی خبر به عموم می باشد.
بر همین اساس با چند تن از خبرنگاران مصاحبه ای در  خصوص مفهوم و تعریفی کلی از خبرنگار صورت گرفت.
یکی از خبرنگاران گفت: وظیفه اصلی ما به آگاهی رساندن کل جامعه از رویدادهای مختلفی است که در آن انعکاس افتاده البته صداقت در راه حرف نخست را می زند.
خبرنگار دیگری اشاره داشت: واژه خبرنگار واژه بزرگی و عظیم است چرا که این اقشار خود دنیای اطلاعات به حساب می  آیند و اگر این افراد در جامعه نباشند روزها و ساعات به سختی می گذرد و انسان از حرکت جامعه خود یا حتی جوامع بشری دیگر نا آگاه است.
گفتنی است: متاسفانه کم توجهی خاصی به این اقشار جامعه می شود هرچند از این نکته هم نباید گذشت که جایگاه این اقشار نسبت به سالهای گذشته خیلی بهتر شده اما جایی بهتر شدن هست. امروزه یکی از دغدغه های خبرنگاران با توجه به آن عشق به کار را سرلوحه خود قرار داده اند متوله حقوق و مزایایی است که شاید در بخش مشاغل دولتی و یا خصوصی شاهد آن هستیم. در حرفه ی خبرنگاری  این موضوع مشهود نیست./ف
گزارش امیر تشیعی.
برچسب ها: خبرنگار ، روز ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
می شد زیباتر به این مفهوم پرداخت و یادداشت قشنگی اری نوشت
آخرین اخبار