منابع قبایلی یمن اعلام کردند دو هواپیمای بدون سرنشین شامگاه دوشنبه مواضع القاعده در مرکز یمن نزدیک رداح هدف حمله قراردادند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ این منابع به تلفات این حملات اشاره نکردند. این منابع افزودند دو منطقه نزدیک رداح در استان البیضاء در 170کیلومتری جنوب شرق یمن هدف حمله قرار گرفت.

یکی از این منابع تصریح کرد :«در پی پرواز دو هواپیمای بدون سرنشین که احتمالا آمریکایی بودند، 4 انفجار در این مناطق روی داد. یک خودرو متعلق به اعضای القاعده نیز هدف حمله قرار گرفته و با اصابت موشک منهدم شد.»

منابع قبایلی آماری از تلفات این حمله شبانه در اختیار ندارند. صدها نفر از اعضای القاعده در ماه ژانویه مدت کوتاهی کنترل رداح را در اختیار گرفته و سپس با فشار قبایل مسلح و مخالف فراط گرایی از آن عقب نشینی کردند.

فرماندهی این افراد را طارق الدهب از فرماندهان القاعده بر عهده داشت که در حمله اوسط فوریه به مقر خانوادگی اش، کشته شد. الدهب از اقوام انور العولقی تبعه آمریکایی-یمنی و فرمانده القاعده بود که در حمله ماه سپتامبر نیروهای آمریکایی کشته شد.

ستیزه جویان القاعده با بهره گیری از ضعف قدرت مرکزی در یمن در پی اعتراضات مردمی به رژیم علی عبدالله صالح رییس جمهور پیشین یمن در سال دو هزار و یازده، سعی داشتند مواضع خود را در شرق و جنوب این کشور تقویت کنند.
برچسب ها: یمن ، حمله ، صنعا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار