مشاور وزير بهداشت اظهار داشت: خبرنگاران در حفظ اعتماد مردم كه سرمايه‌ اجتماعي محسوب مي‌شوند نقش حياتي دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دكتر آقاجاني مشاور وزير بهداشت امروز 16 تير در مراسم روز بزرگداشت خبرنگار كه در سالن وزارت بهداشت برگزار شده بود افزود: خبر و خبرنگار به عنوان دنياي كه از آن دهكده نام برده مي‌شود از اهميت بالايي برخوردار هستند،‌ لذا بايد  توجه داشت كه سرعت خبر و كميت خبر حرف اول را در دنيا مي‌زند.
وي گفت: خبرنگاران در حفظ اعتماد مردم كه سرمايه‌اجتماعي محسوب مي‌شوند نقش حياتي دارند، همچنين بحث صداقت در حوزه خبر مي‌تواند بسيار تاثيرگذار باشد كه همين امر باعث حفظ سرمايه‌اجتماعي مي‌شود.
آقاجاني با اشاره به اينكه در بخش سلامت عنصر صداقت از اهميت بالايي برخوردار است اظهار داشت: اگر خبر به صورت كذب منتشر شود تسخير كننده اعتماد مردم در حوزه سلامت است.
وي در ادامه به راه‌اندازي سايت "وبدا" اشاره و عنوان كرد: "وبدا" يك بستري را براي اطلاعات علمي و پزشكي در كشور ايجاد كرده است كه درتلاش هستيم اين ظرفيت را ارتقا دهيم و با آغوش باز از اعلام نقاط ضعف اين سايت استقبال مي‌كنيم.
شما خبرنگاران مي‌توانيد از اين ظرفيت استفاده بهينه كنيد چرا كه اخبار حوزه سلامت از اهميت ويژه‌اي برخوردار است كه اگر به آن اهميت داده نشود مشكلات زيادي را ايجاد خواهد كرد.
آقاجاني در ادامه به بحث پزشك خانواده اشاره و اظهار داشت:‌ اين برنامه يك انقلاب در نظام سلامت است كه تمام خواسته‌ها در نظام سلامت تحت تاثير اين سياست راهبردي است بنابراين خبرنگاران بايد به اين موضوع به عنوان يك مهم در كشور بپردازند.
وي افزود: خبرنگاراني كه در حوزه سلامت فعاليت مي‌كنند بايد تمام اركان و اطلاعات برنامه پزشك خانواده رابدانند تابتوانند مشكلات اين برنامه را به ما منعكس كنند و بستر خوبي را براي آگاهي مردم در خصوص اين برنامه ايجاد كنند.

**برخي سوژه‌ها اصلاً ارزش رسانه‌اي ندارد
مشاور وزير در بخش ديگري از سخنان به پرداختن برخي سوژه‌ها كه اصلاً ارزش رسانه‌اي ندارد اشاره و تاكيد كرد: برخي از خبرنگاران به جاي اينكه به دنبال گره‌گشايي باشند برخي از مسائل را كه اصلاً ارزش خبري ندارند را در رسانه‌هاي خود مطرح مي‌كنند و موجب تشويش اذهان عمومي مي‌شوند در حالي كه آنها مي‌توانند اين مشكلات را به ما منعكس كنند و ما آنها را پي‌گيري كرده و مطمئن‌ باشند كه جواب پيگيري‌هاي خود را به آنها منعكس مي‌كنيم.
وي ادامه داد:‌مشاركت عمومي در اجراي برنامه پزشك خانواده از اهميت بالايي برخوردار است اگر برنامه پزشك خانواده با قوت جلو نرود نظام سلامت را با چالش‌هاي زيادي روبرو مي‌كند.بايد توجه داشت كه نيازهاي القايي تكنولوژي پزشكي روز به روز گسترده مي‌شود كه اگر بخواهيم آنها را به شكل صحيح مديريت كنيم راهي جز اجراي برنامه پزشك خانواده به عنوان يك فرد امين نداريم.
وي در پايان خاطر نشان كرد: اعتماد مردم در جامعه پزشكي سرمايه‌اي است كه ما به آن احتياج داريم بايد با جامعه پزشكي با حفظ حرمت آنها برخورد شودچرا كه برخي از مسائلي كه در رسانه‌ها مطرح مي‌شود مي‌تواند حرمت‌برخي از پزشكان را زيرسوال ببرد.
آقاجاني با اشاره به اينكه خبرنگاران دروازه‌بان مطبوعات هستند تصريح كرد: خبري كه روي سايت يا روي رسانه‌ تصويري قرار مي‌گيرد منعكس كننده منبع تغذيه يعني خبرنگار است كه اگر يك خبر با ديد منفي بسته شود نشان دهنده دخيل بودن خبرنگار در آن خبر است.
بايد خبرنگاران توجه كنند كه هر بحثي را كه مطرح مي‌كنند به تبعات آن توجه كنند ما انتظار نداريم كه خبرنگاران از ما تعريف كنند ولي اين انتظار را داريم كه در خصوص هر موضوعي كه خبررساني مي‌كنند از ديدگاه‌هاي چند صاحب نظر در زمينه مربوطه استفاده كنند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار