با توجه به ساعات طولانی گرسنگی در روز ، باید غذاهایی را مصرف كرد که به کندی و دیر، هضم می شوند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دكتر زهرا عبداللهي، سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ،‌با بيان اين مطلب اظهار داشت: غذاهای دیرهضم معمولاً 8 ساعت در دستگاه گوارش می مانند، در حالیکه غذاهای زود هضم فقط3 تا4 ساعت در معده باقی می مانند و فرد خیلی زود احساس گرسنگی خواهد کرد.

دكتر زهرا عبداللهي افزود: حبوبات و غلات مثل جو، گندم، جو دوسر، لوبیا، عدس، آرد سبوس دار،‌ برنج با پوست و غیره از جمله غذاهاي دير هضم به حساب مي آيد و غذاهای زود هضم، غذاهایی است که حاوی قند، آرد سفید و غیره هستند.

وي تصريح كرد: غذاهای سرخ شده باید به مقدار کم مصرف شوند، زیرا باعث عدم هضم ، سوزش سردل و اختلال در وزن مناسب می شوند .
اين متخصص تغذيه ادامه داد: افراد بايد از خوردن غذاهای حاوی قند زیاد، سرخ كردني، پرچرب و همچنين چاي زياد در هنگام سحر خودداري كنند زيرا مصرف چاي، باعث افزایش ادرار شده و از این طریق نمک های معدنی که در طول روز بدن به آنها نیاز دارد، دفع می شوند.

وي خاطرنشان كرد: مصرف کربوهیدرات های مرکب در سحر که مدت طولانی تری هضم می شوند باعث می شود افراد کمتر گرسنه شوند و حلیم یک منبع عالی پروتئین بوده و از غذاهائی است که دیر هضم می شود .

دكتر عبداللهي افزود: خرما منبع عالی قند، ‌فیبر، کربوهیدرات، پتاسیم و منیزیم است كه مصرف آن در زمان افطار و سحر بسيار مناسب بوده همچنين مصرف زیاد آب یا آب میوه در فاصله بین افطار و زمان خواب توصيه مي شود زيرا باعث تأمین آب مورد نیاز بدن می شود. /ح
برچسب ها: هضم غذا ، رمضان ، پروتئین ، قند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار