17 مرداد روز نام گرفته به حرمت خبرنگار دریچه نگاه به تلاش بی‌ادعای قشری است که شبانه‌روز می‌کوشند تا در سنگر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه رسالت خود را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل  17 مرداد که یادآور تجلیل از شهید والامقام عرصه قلم و اطلاع‌رسانی محمود صارمی است بهترین فرصت است تا همه دست‌اندرکاران و مسئولان به اهمیت و جایگاه عرصه خبر و اطلاع‌رسانی توجه داشته و با رفع موانع احتمالی در پیش روی اطلاع‌رسانی شفاف و نقادانه خبرنگاران آنها را امیدوار به انجام تکلیف و تعهد صادقانه کند.

آنچه که در این بین در استان اردبیل و در سال‌های اخیر زیاد به چشم می‌آید ایجاد برخی محدودیت‌ها و موانع در تهیه، تولید و انتشار اخبار است که مسئولان به جای بالا بردن آستانه تحمل خود در هر قلم زدنی و بیان نقد دلسوزانه مطبوعات و خبرنگاران را زیر سئوال می‌برند و با هجمه‌ها و فشارهای مختلف سعی می‌کنند به نحوی رسالت خبرنگاران که بیان شفاف و روشنگرانه مسائل است زیر‌سئوال ببرند.

حاکم بودن چنین فضایی از پایین بودن آستانه تحمل برخی از مسئولان حکایت می‌کند که فعالان رسانه آن را یک آفت بزرگ برای مستحکم شدن روابط میان رسانه‌ها و مسئولان می‌دانند./س

برچسب ها: اردبیل ، روز ، خبرنگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
جوجه خروس از وبلاگ دنیادیده
۰۰:۰۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
17 مرداد چه خبره ؟؟
شما کلا یه آدمه خوشتیپ ٫ تحصیل کرده ٫ فهمیده ٫ های کلاس ٫ باذوق ٫ خلاق و . . . مثل من دیدی ٫ که وقت بذاره برا خبرنگار جماعت مطلب بنویسه ؟!
آخ که ٫خبرچین ٫ بدبخت و هیزم کش است/ همه کار او سوزش و سازش است! ما که روزاتونو دیدیم از شبای تارتونم بگیم یا نه ؟ از اینکه گاهی کوزت وار به دنبال خبری برای مخبری هستین؟! البته تعجبی هم نداره٫ وقتی از بین تموم پرنده های دنیا ٫ دنباله روی کلاغ باشی ٫ وضع همینه دیگه! که قشنگ ترین پژواک صدات بشه: قار قار قار خبر دار....
به هر حال 17 مرداده و روزی که مختص شماست!شمایی که چشم بیدار جامعه ایی ٫ شمایی که نماد وجدان و صداقت هستی٫ شمایی که اگه نباشی مردم تو عالم بی خبری غرق میشن و ......
( اینایی که دارم میدم زیر بغلتون هندونه ست ها! کیلویی هزار و خرده ای ٫ پس قدرش رو بدونید!)
میگم خودمونیم ٫ سوژه ای مونده شما خبرنگارا دنبالش نرفته باشین ؟! البته عمرا هیچ کدومتون ندونین چرا داداش کایکو دستمال قدرتش رو تو جیب خودش نمیذاشت!؟
آهان راستی٫ اگه یه روز توی یه جیبتون 91 هزار تومن وجه نقد وتو اون یکی جیبتون چند تا چک پول بود٫ هول برتون نداره٫ بیخودیم از خودتون میشگون نگیرین ! چون ثانیه ای طول نمیکشه که صدای ابوی محترمتون بلند میشه که : پدر صلواتی چرا شلوار منو پوشیدی......( نگاه نداره که ! خبرنگار جماعت پولش کجا بود!)
از اونجایی که ٫جان نباشد جز خبر در آزمون/ هرکه را افزون خبر، جانش فزون! پیشنهاد میکنم هیچ وقت دوستانتان برای رسیدن به مقاصدتان ٫ قربانی نکنید! بفروشیدشان ٫ اینطوری مقرون به صرفه تره! واللا! من کاری با از ما بهترون ندارم٫ اما خودتون میدونید خط فقر کجاست و یک فرد که درآمدش تنها از راه نویسندگی هست ٫ کجا ؟!
اگه تو این خیالات به سر میبرین که ٫ از بوسیدنی های این روزگار، یکی هم بود دست خبرنگار!
با کمال شرمندگی دچار توهمات فانتزی شدید ! نهایت تشکر اینجانب معطوف میشه به عبارت " روزتون مبارک و اندیشه تان هماره سبز !"
دیگه ....... دیگه هیچی دیگه!
امروز ۱۷ مرداد است، و در تقویم نوشته روز خبرنگار........
(راستی اگه خواستین بابت این پست بلند بالام٫ یه تشکر کوچولو کرده باشین٫ ادب حکم میکنه یه سری به وبلاگ این حقیر بزنید!)