سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اسفراین گفت: براساس اصل پنجم اصول جهانی تعاون، آموزش از عناصر بنیادین نظام تعاونی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، سعید ملایی بابیان این مطلب ،افزود: توسعه منابع انسانی بخش تعاون مبتنی بر آموزش و ارتقای دانش و مهارت مدیران، اعضاء و شاغلین بخش تعاون است و باید چندگام جلوتر از شکل گیری و آغاز مراحل حیات تعاونی به عنوان فرایندی مستمر مورد توجه قرارگیرد.

وی تصریح کرد: دستورالعمل اجرایی آموزش تعاون، با هدف تعیین چارچوبی مطلوب برای اجرای برنامه های آموزشی تعاون در کشور تهیه و تدوین گردیده و شامل 20 ماده و 30 تبصره می باشد.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اسفراین ادامه داد: آموزشهای تعاون در دو دسته مهارتهای عمومی و تخصصی ارائه می شود که ساختار و نحوه تقسیم بندی آن هرسال در چارچوب برنامه و تقویم آموزشی همان سال تنظیم وتدوین می شود.

ملایی در ادامه گفت: فراگیران آموزش تعاون شامل اعضای هیات مدیره، مدیران عامل، بازرسان وکارکنان شرکت ها و اتحادیه های تعاونی می باشند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اضافه کرد: برای کلیه شرکت کنندگان گواهینامه پایان دوره آموزشی صادرشده وکلیه کلاسهای آموزشی در بحث درون سپاری و برون سپاری برای شرکتهای تعاونی و اتحادیه ها به صورت رایگان برگزار می شود./س.

برچسب ها: تعاون ، کار ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.