کارشناس اقتصادي شبکه يورونيوز اعلام کرد ، بانک مرکزي آمريکا فعلا نمي خواهد سياست مشوق هاي پولي را با وجود کندي رشد اقتصادي اين کشور به اجرا بگذارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛ مجري شبکه خبري يورونيوز در گزارشي به بررسي سياست هاي پولي بانک مرکزي آمريکا در شرايطي که رشد اقتصادي اين کشور کند شده است پرداخت و اعلام کرد اين نهاد مالي در نشست  اخيرش  تصميم گرفت سياست وضع موجود پولي را در ادامه دهد.
 اين در حالي بود که سرمايه گذاران و دست اندار  کاران بازار مالي انتظار داشتند  بانک مرکزي آمريکا  اين بار  سياست  مشوق هاي پولي جديدي را به اجرا گذارد .

از همين رو ، اکنون اين سئوال مطرح شده است که چرا بانک مرکزي آمريکا اين سياست  را که هدف از آن  افزايش عرضه پول به منظور فراهم کردن زمينه رشد اقتصادي بيشتر است، اجرا نکرد ؟
کريگ ملينگ کارشناس مسائل  اقتصادي و مالي از انديشکده اقتصادي ردماين -بنتلي در اين باره مي گويد: بانک مرکزي اين کار انجام نداد چون نمي خواهد برده بازار مالي باشد  و هرآنچه را که آنها انتظار دارند انجام دهد.بانک مرکزي آمريکا مي خواهد برگ مشوق هاي پولي را در اختيار داشته باشد تا هر وقت که واقعا لازم باشد آن را  رو کند.

اين کارشناس مالي در همين باره افزود موضوعي که در اينجا مهم است اعتماد و اطمينان سرمايه گذاران به وضع اقتصاد آمريکاست . زيرا  تجربه نشان داده است هر وقت سياست مشوق هاي پولي در اين کشور به اجرا گذاشته مي شود ،تاثيرات مثبت آن بعد از مدتي از بين مي رود و اين امر اطمينان  و اعتماد سرمايه گذاران  و بازار مالي را به اقتصاد آمريکا مخدوش مي سازد .

کارشناس انديشکده مالي-اقتصادي ردماين- بنتلي در ادامه اين مصاحبه در پاسخ به سئوال مجري اين شبکه که از وي پرسيد  بانک مرکزي آمريکا در نشست قبلي خود اعلام کرد در صورت نياز وارد عمل خواهد شد،اما حالا که نرخ بيکاري در اين کشور همچنان بالاست و روند رشد اقتصادي نيز کند شده است پس چرا کاري انجام نمي دهد، گفت: اين نهاد مالي به طور قطع در اين زمينه کاري انجام خواهد داد. به همين علت هم اعلام کرد که شرايط و اوضاع اقتصادي کشور را زير نظر خواهند داشت. مسئولان  بانک مرکزي آمريکا در همين باره قول داده اند در صورت نياز سياست موافق و مساعد با اوضاع را به اجرا خواهند گذاشت.

وي  افزود : سئوالي که در اين جا مطرح مي شود اين است که پس چه زماني  بانک مرکزي آمريکا اين سياست  را به اجرا خواهد گذاشت؟من فکر مي کنم اين کار در ماه سپتامبر انجام خواهد گرفت.
برچسب ها: آمریکا ، سیاست ، مشوق ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار