هزاران فارغ التحصيل در انگليس بيش از بدهي وام خود پول پرداخت کرده اند و این موضوع پس از گذشت چند سال به تازگی افشا شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، فارغ التحصیلان انگلیسی طی سالهای اخیر با مشکلات زیادی برای بازپرداخت وام های خود مواجه بودند و تازه فهمیدند شرکت انگلیسی مسئول دریافت بازپرداخت وام های دانشجویی برای دولت این کشور، هزاران میلیون پوند پول اضافه، از فارغ التحصیلان بی اطلاع دریافت کرده است!

بر اساس بررسی بازرسان مشخص شده «شرکت وام های دانشجویی» تنها در فاصله سال های 2010 تا 2011، 36 میلیون و 500 هزار پوند پول اضافه از فارغ التحصیلان دریافت کرده است و اکنون به دهها هزار نفر اعلام شده که پول های خود را از این شرکت پس بگیرند.

بر اساس گزارش بازرسان، حقوق بیش از 63 هزار نفر از افراد فارغ التحصیل، اغلب به مدت چند ماه برای باز پرداخت مبلغ وام دانشجویی که برای تامین تحصیل در دانشگاه دریافت کرده بودند کسر شده است در حالی که این افراد بدهی نداشته اند.

هر کدام از این افراد به طور متوسط 577 پوند بیشتر از مبلغ بدهی خود پرداخت کرده اند هر چند تعدادی از فارغ التحصیلان می گویند چند هزار پوند بیشتر از مبلغی که بدهکار بوده اند پول داده اند. این میزان بیشترین مبلغ اضافه ای است که تاکنون این شرکت از فارغ التحصیلان دریافت کرده است.

این مبالغ اضافه در حالی دریافت شده است که شرکت وام های دانشجویی اعلام کرده بود تلاش زیادی کرده است تا اطمینان یابد بیش از اندازه از فارغ التحصیلان پول دریافت نخواهد کرد. فارغ التحصیلان در فاصله سال 2009 تا 2010 ، 22 میلیون پوند، 2008 تا 2009، 19 میلیون پوند و سال 2007 تا 2009، حدود 16 میلیون پوند پول اضافه پرداخت کرده اند.

گروه های دانشجویی در انگلیس اعلام کرده اند کافی نبودن ارتباط شرکت وام های دانشجویی و تشکیلاتی که مسئولیت آن رسیدگی به مسائل مالیاتی و برخی از اشکال حمایت دولتی است موجب شد میلیون ها پوند پول اضافه از درآمد فارغ التحصیلان کسر شود.

بيش از يك پنجم فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌هاي انگليس بعد از اتمام درس خود همچنان در جست‌وجوي كار هستند. اين آمار دو برابر آماري است كه دولت انگليس انتظار آن را داشته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار