با روش های صحیح استفاده از ضد آفتاب و نکات بسیار مهمی در این رابطه آشنا شوید.

دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هئیت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو آکادمی زیبایی آمریکا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: براساس مطالعات صورت گرفته اکثر مواقع استفاده صحیح، کافی و به موقع از فراورده های ضد آفتاب توسط افراد صورت نمی گیرد.

وی تصریح کرد: اصولا در ایران ضد آفتاب باید از ساعت 9 صبح تا شش عصر استفاده شود که بهتر است 15 تا 35 دقیقه قبل از ورود به فضای باز ضد آفتاب به نواحی در معرض آفتاب زده شود سپس هر 2 ساعت باید ضد آفتاب تکرار شود و در فضای بسته نیز هر شش ساعت باید ضد آفتاب تکرار شود.

وی خاطر نشان کرد: شستن، شنا کردن و استفاده از حوله می تواند ضد آفتاب را از سطح پوست کاهش دهد و تا 85 درصد از اثر محافظتی آن را کم نماید.

این متخصص متذکر است: بنابراین در صورت شستشو يا استفاده از حوله نیز باید ضد آفتاب تکرار شود به گونه ای که افراد شناگر یا افرادی که تعریق می کنند باید هر دو ساعت ضد آفتاب را تکرار کنند.

انتظاری افزود: این مسئله را باید یاد آوری نمود که برای اطمینان بیشتر بهتر است در هنگام کار در فضای باز از یک محافظ فیزیکی نظیر سایه بان یا چتر یا کلاه استفاده نمود./ح
برچسب ها: ضدآفتاب ، خورشید ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.