مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از تكمیل زیرساخت های گردشگری این استان با حمایت دولت و استانداری این استان خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:
مژگان ریاحی گفت: تهیه و تدوین طرح جامع ورود سالیانه 70 هزار گردشگر خارجی به استان چهارمحال و بختیاری در نشست كارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصویب شد .
وی تهیه برنامه هایی برای جذب این میزان گردشگر از جمله شناسایی كشورهای هدف جذب گردشگر، شناسایی تورگردان های فعال در این بخش، انعقاد و تبادل موافقت نامه های مربوط با دفاتر گردشگری داخل و خارج از كشور و افزایش همكاری های چند جانبه با كشورهای هدف رااز راهكارهای تحقق این هدف بیان كرد.
ریاحی افزود: مسوولان استان به ویژه استاندار و اعضای كارگروه ' میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری' بر فراهم كردن زیرساخت های گردشگری به منظور افزایش ورود و اقامت گردشگر در استان تاكید دارند و اعتبارات مورد نیاز برای تحقق این هدف را تامین می كنند.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری جشنواره گردشگری و طبیعت گردی ورزشی در بخش های رفتینگ، پاراگلایدر، گردشگری هیجان انگیز، برگزاری جشنواره شكوفه های بادام و شهر برفی از اقدامات این اداره كل برای معرفی استان به گردشگران استان های دیگر است.
وی انعقاد تفاهمنامه همكاری با دفاتر خدمات مسافرتی خارجی و داخلی و سازمان های فرهنگی نظیر جهاد دانشگاهی برای ورود گردشگر در بخش های علمی، فرهنگی، صنعتی و طبیعت گردی را از دیگر اقدامات این اداره كل برای رونق و توسعه گردشگری چهارمحال و بختیاری عنوان كرد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.