جشن ضیافت گل‌ها با حضور جمعی دخترانی که در سال جاری به سن تکلیف رسیدند و نخستین ماه رمضان را روزه‌دارهستند، در جیرفت برگزار شد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  جشن ضیافت گل‌ها با حضور تعدادی از دخترانی که در سال جاری به سن تکلیف رسیدند و ماه رمضان را روزه‌دار هستند در جیرفت برگزار شد.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه جیرفت در این آیین اظهار داشت: همه انسان‌ها در زندگی روزهای به یادماندنی دارند که آن را جشن می‌گیرند که یکی از این روزها روز تولد است.

وی افزود: روز تولد مختص انسان نیست و بین انسان و حیوان مشترک است.

عسکری تصریح کرد: روز تولد بین همه انسان‌ها مؤمنان و کفار نیز مشترک است و در ولادت اینها تفاوتی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از موارد دیگری که روز خاص است و جشن گرفته می‌شود، نخستین روز مدرسه و روز ازدواج است.

امام جمعه جیرفت گفت: ازدواج هم مانند تولد بین انسان‌های خوب و بد و همچنین اجنه مشترک است.

عسکری با بیان اینکه این امر همچنین در بین حیوانات و گیاهان هم وجود دارد و بین همه این موجودات مشترک است، اذعان داشت: فقط یک روز به یادماندنی است که مختص انسان‌هاست و در بین حیوانات، گیاهان و کفار این روز وجود ندارد آن روز مکلف شدن است.

وی افزود: جشن تکلیف زمانی است که انسان بالغ می‌شود و این فقط مختص انسان‌های مؤمن است و با مکلف شدن شما به جایی می‌رسید که اجرای دستورهایی که خداوند بر پیامبر (ص) داده، شامل شما هم می‌شود.

عسکری اظهار داشت: شما به جایی رسیدید که مخاطب قرآن قرار گرفتید و به ترک گناهان و انجام واجبات خوانده می‌شوید، این احترام و برخورد محترمانه خداوند با شما است.

 در پایان این مکلفان مقام معظم رهبری را به عنوان مرجع تقلید خود انتخاب کردند و رساله ایشان را هدیه گرفتند./ج1

برچسب ها: ضیافت ، رمضان ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.