نويسنده و انديشمند مصري، با اشاره به سکوت رسانه ها در خصوص مظلوميت مردم عربستان، همکاري حکام سعودي با آمريکا در برنامه موسوم به مبارزه با تروريسم را از دلايل سرکوب مردم بي گناه در اين کشور دانست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ فهمي هويدي در مطلبي در روزنامه الشروق مصر، به نامه خانواده هاي بازداشت شدگان سياسي در عربستان اشاره کرد و گفت: پس از دريافت اين نامه دردناک، از ترديد در منتشر نکردن آن، دچار عذاب وجدان شدم.
وي افزود: اين نامه از رنج 239 بازداشت شده سياسي در عربستان سخن مي گويد؛ البته دليل ترديد در انتشار اين نامه آن بود که هويت بازداشت شدگان و دليل واقعي اتهاماتشان را نمي دانم .

اما آنچه که من را عذاب داد اين بود که اين نامه شامل اسامي 239 نفر و اسامي خانواده هاي آنان يعني مادران، پدران، خواهران، برادرن ، دختران و فرزنداني است که از ظلمي که بر همه آنها رفته شکايت دارند. آنها در اين نامه صداي مظلوميت خود را بلند فرياد زده اند، تا شايد کسي غم و اندوهشان را احساس کند و کاري را براي همبستگي با آنها و يا نجاتشان انجام دهد.

هويدي با تأکيد براينکه قصد دفاع و يا حمايت از اقدامات و يا تفکرات بازداشت شدگان سياسي سعودي را ندارد، اظهار داشت: هدف من دفاع از انسانيت و مظلوميت آنها است به همين دليل نامه آنها را که از طريق پست الکترونيک دريافت کردم منتشر مي کنم.

فهمي هويدي با اشاره به اينکه مي توان از اين نامه پيامهاي مختلفي را برداشت کرد، گفت: اين نامه نوعي خيزش جوامع عربي در برهه فعلي را نشان مي دهد. انقلاب در عرصه ارتباطات به آنها کمک کرد تا صداي خود را به ديگر نقاط دنيا برسانند.

اين نويسنده مصري ادامه داد: اين نامه همچنين نشان مي دهد که از زمان اعلام جنگ عليه تروريسم از حدود 10 سال قبل از سوي آمريکا، فشارهاي امنيتي شدت يافته است. در اين ميان عربستان سهم بيشتري را در اين جنگ داشت، چراکه اکثر عوامل حادثه مشهور يازدهم سپتامبر سعودي بودند به همين دليل عربستان براي بهبود چهره خود در دنيا، به اعمال اينگونه فشارها روي آورد و شماري از انسانهاي بيگناه که تعداد آنها هم کم نيست، در اين بين قرباني شدند.

فهمي هويدي با بيان اينکه اين خيزش فقط به عربستان سعودي محدود نمي شود، اظهار داشت: پژواک اين خيزش در چند کشور عربي منطقه خليج فارس مسکوت گذاشته شده است؛ به ويژه آنکه حکومتها در برخي از اين کشورها به يک رژيم پليسي تبديل شده و فعالان و انديشمندان در اين کشورها مانند عربستاني ها گرفتار شده اند.

هويتي با اشاره به شيوع نقض حقوق بشر و سلب آزادي هاي عمومي در کشورهاي عربي منطقه خليج فارس گفت: رسانه هاي عربي که هزينه آنها از سوي حکام سرمايه دار منطقه خليج فارس تأمين مي شود، همچنان در خصوص اين خيزش سکوت مي کنند؛ به همين دليل است که واقعيت اوضاع اين منطقه از طريق شبکه هاي اجتماعي اينترنتي دريافت مي شود، و تصاوير ارايه شده در رسانه هاي اين کشورها اکثرا ساختگي و دستکاري شده هستند.
برچسب ها: عربستان ، آمریکا ، سرکوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار