انتشار يک فیلم در فضای مجازی جهان عرب، خشم و واکنش شدید مقامات و مفتی های سعودی را برانگیخته و آن را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داده اند. آنان خواستار اتخاذ تدابیر فوری و لازم برای مقابله با تبلیغ مسیحیت در عربستان سعودی شدند.

به گزارش سرويس وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از شیعه آنلاین، هفته گذشته یک زن سعودی که خود را "مریم" معرفی کرد، با انتشار فیلم کوتاهی از خود در فضای مجازی و سایت های اینترنتی، اعلام کرد که از دین اسلام خارج شده و به دین مسیحیت گرویده است.

وی در این فیلم اعلام کرد: از ترس جان خود، حجابش را هنوز برنداشته تا شناخته نشود.



گفتنی است؛ انتشار این فیلم در فضای مجازی جهان عرب، خشم و واکنش شدید مقامات و مفتی های سعودی را برانگیخته و آن را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داده اند. آنان خواستار اتخاذ تدابیر فوری و لازم برای مقابله با تبلیغ مسیحیت در عربستان سعودی شدند.

قابل ذکر است؛ این اولین باری نیست که یک شهروند عربستانی مرتد شده و به دین مسیحیت گرویده است. پیش از این نیز چندین مورد مشابه وجود داشته اما "مریم" اولین زن سعودی است که از اسلام خارج و به مسیحیت گرویده است.

"مریم" در این فیلم کوتاه می گوید: "از ظلمت وهابیت خارج و به نور مسیحیت وارد شدم. در خواب دیدم که باید چنین کاری بکنم. خداوند مرا در خوابم با مسیح محشور کرده بود و وی مرا مریم نامید."

وی در ادامه افزود: رفتار مردان "هیئت امر به معروف و نهی از منکر" باعث شد که من از نماز و روزه دور شوم و در نهایت مسیحی شوم.

شایان ذکر است؛ چند ماه پیش نیز بر اساس طرحی قرار بود اولین کلیسای مسیحیان در عربستان سعودی بنا نهاده شود اما با مخالفت شدید مفتی های سعودی مواجه شد.  
برچسب ها: عربستان ، مسیحی ، مسلمان ، مفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.