در سايه افزايش موارد جرم و جنايت در جامعه عربستان، درخواست زنان سعودي براي گرفتن مجوز حمل سلاح و آموزش تيراندزاي روز به روز در حال افزايش است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، دختران سعودي خواستار آموزش استفاده از سلاح در باشگاه هايي شده اند که، مسئولان آنها نيز زن باشند، تا بتوانند در شرايط بحراني از خود و خانواده شان دفاع کنند.

پايگاه اينترنتي ميدل ايست آنلاين به نقل از يک دختر دانشجوي عربستاني نوشت: ياد گرفتن تيراندازي حق مشروع هر دختري است تا بتواند خود و خانواده اش را در برابر هرگونه آزار افراد مهاجم حمايت کند. به دليل افزايش جرم و پرسه زدن افراد بيکار، مسئولان بايد مراکزي را براي آموزش تيراندزاي و دفاع شخصي به زنان ايجاد کنند.

از سوي ديگر علي الشمري روانشناس و عضو کميته حمايت اجتماعي در جده به يک روزنامه عربستاني گفت: طرح ايجاد باشگاه هايي براي آموزش تيراندازي به دختران بسيار مهم است.

وي با اشاره به افزايش جنايتهاي خشونت آميز، مواد مخدر و ديگر مسائل در جامعه عربستان، تأکيد کرد: آموزش تيراندازي در سايه چنين فضايي براي دختران بسيار حياتي است.

الشمري همچنين بر ضرورت آموزش ورزشهاي رزمي و دفاعي به دختران در کنار تيراندازي تأکيد کرد.
افزايش بيکاري و پرسه زدن در مناطق مسکوني در شهر جده و مناطق ديگر عربستان، به يکي از خطرهاي جدي امنيتي خانواده ها تبديل شده است.

اين درحالي است که نيروهاي امنيتي و مسئولان هيچ اقدامي براي حفظ جان شهروندان و اتخاذ تدابير لازم امنيتي صورت نمي دهند.

گزارش برخي رسانه هاي عربستاني حاکي است که سرقت از مغازه ها و حمله به منازل در مناطق مسکوني در شهرهاي مختلف عربستان روز به روز در حال افزايش است.
برچسب ها: عربستان ، مسلح ، زنان ، ناامنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار